Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Användning av Mac the ripper

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare!
Jag är ny iPod G5 30GB användare och undrar om någon har testat programmet Mac the ripper. Jag har sett disskutioner om det lite överallt men ingenstans framgår det hur man använder sig av programmet, hur man går till väga från att man lagt in en dvd-skiva i datorn.
Om någon har/eller vet hur man använder sig av detta program, tex: om andra program behövs för att slutföra rippningen mm, så svara gärna.
Ha det gött!

• Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-08 16:16

Jag rekommenderar att du använder HandBrake direkt. Det programmet är lättare att förstå, och det konverterar direkt till ett iPod-kompatibelt format.

Okej. Tackar så mycket!

Men fungerar HandBrake till MAC OSX 10.2.8? Och med HandBrake kan man väll inte rippa DVD-skivor?

ha det!

Kan du ge lite info på hur inställningarna ska vara i handbrake? Om du inte har tid, skicka en bild!

Man kan rippa dvd-skivor med handbrake, och sedan bestämma allt man vill, som bit på ljudet, bilden, bildpunkter, format och storlek man vill ha osv. Rekomendras! Posta hur mycket fps. ni får upp, själv, mac mini 1,25 512 ca 23 fps som max!

Ursprungligen av martin_stenmark:

Kan du ge lite info på hur inställningarna ska vara i handbrake? Om du inte har tid, skicka en bild!

Man kan rippa dvd-skivor med handbrake, och sedan bestämma allt man vill, som bit på ljudet, bilden, bildpunkter, format och storlek man vill ha osv. Rekomendras! Posta hur mycket fps. ni får upp, själv, mac mini 1,25 512 ca 23 fps som max!

Det verkar ju suveränt!
Men fungerar HandBrake till MAC OSX 10.2.8?
ha det!

Handbrake 0.7 funkar INTE med 10.2.8. Däremot 0.6.2.

http://handbrake.m0k.org/download.php

Tja igen!
Har någon lust att berätta lite om hur man använder HandBrake?
Ha det!

1
Bevaka tråden