Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod+värme?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag ska till turkiet idag, jag har en g5:a tycker ni att jag ska ta med min ipod? Jag tänker inte ha den på stranden åså, bara på flyget, bussen och i lägenheten.. men hur blir det med värmen?

Du tror väl inte att alla som bor i varma länder är förbjudna att ha iPOD's ?
Jag tror inte det händer något.
Ha det kul på resan.

/ mvh. Patrick

  • Medlem
  • 2006-06-18 17:33

Du bör inte utsätta den för dirrekt solljus, men annars ska det inte vara något problem. Jag hade med min iPod till Kroatien förra året och det var inget problem med värmen.

Temperaturgränserna står i iPoden (för hårddisken) den har ju även en termometer i det s.k. "Diagnostic Mode"
Gränserna i min G4 är

MIN: 3 C
MAX: 67 C

Minimitemeraturen i G5:an är något högre och maxtemperaturen något lägre.
När jag hade min ipod i solen som stekte så uppträdde den konstigt, jag antog att det var va solvärmen, för när jag tog den i skuggan ett tag så gick allt vägen igen. Det kan nog inte hända något om man har den i fickan eller dylikt. Då du kan lungt ta med din iPod till Turkiet. Den är ju designad i Kalifornien där det kan bli ruggit varmt (möjligen inte så fruktansvärt i San Francisco).

hehe.. minst 3C..

stackars dessa svenska vintrar.. -20 c xD

Ursprungligen av patrikbrann:

hehe.. minst 3C..

stackars dessa svenska vintrar.. -20 c xD

Man har väl podden i jackfickan? Där är inte -20 ??????

  • Medlem
  • 2006-06-19 20:59
Ursprungligen av ekko90:

Man har väl podden i jackfickan? Där är inte -20 ??????

Nä men, -5 till -10 C:p , fast den funkar hyfsat ändå. Dock så tar batteriet slut ruskigt fort.

Ursprungligen av ekko90:

Man har väl podden i jackfickan? Där är inte -20 ??????

jag har inte min i inner fickan så..
kanske minus 15 iaf

Hårddisken blir även varm av sitt snurrande.

Men jag har haft min ute i vintras när jag joggade. Då var det ju rätt kallt. Vad som hände var att efter ungefär 40 min så hängde sig ipoden. Men sen när jag kom tillbaka in i värmen så fick man låta baterierna ta slut och sen sätta på den igen. Då fungerade den som vanligt igen

jag brukar ha min i kalsongen där bak... det är som en ficka, två skinkor som håller den varm! hehehe

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-21 22:02

tydligen mycket värre om poden blir för varm än kall. Går den varm kan den bli utsatt för mord

1
Bevaka tråden