Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill koppla in min nyköpta nano till stereo

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan. Har nu köpt en vit Nano 4gb, och den är underbar

Nu är det så att en anledning till köpet var att kunna bistå med musiken till sommarens-fester i kompisens sommarstuga. Så nu är det en stereo som ska inhandlas. Problemet är att i hans stuga finns en någon ström, så stereon jag ska inhandla måste vara batteridriven.

Och nu undrar jag, vad är det som krävs av en stereo för att jag ska kunna koppla in min iPod Nano?

Måste stereon han några speciella ingångar, isf vilka/vilken?
Någon som kan rekkomendera en stereo?

Är relativt ny på denna front, men hoppas på hjälp från er iPod elites

MVH /Jonte

Sterion behöver en högtalarutgång, tror inte det blir alltför svårt att
hitta en sterio med det kravet. =p
Denna funkar kanske?

Sen behöver du en sladd som ser ut som... vänta, måste leta lite först.
Japp, här är den:
LÄNK

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-06-29 22:39

Du ska du se till att du köper en med line-in på, antingen med RCA-kontakt (den med en röd och vit kontakt) eller en 3,5mm-kontakt (den mindre hörlurskontakten).

Beroende på vilken typ av ingång stereon har kommer du att behöva antingen en 3,5mm-3,5mm (hane-hane) eller en RCA-3,5mm (hane-hane).

Har grabben en gammal bil med bara kassettradio i kan du ju passa på att tjacka en sån gammal hederlig kassettadapterså ni kan rocka om ni skulle vilja köra någonstans. Så kan du ha den i stereon i stugan också.... Det funkar bra, men har HÖGST tveksam ljudkvalite i sina stunder dock...
Kostar en femma och en fimp...

1
Bevaka tråden