Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern hårddisk = bibliotek?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-08-22 18:24

Jag har en gammal Mac med hela iTunesbiblio på, sen har jag en backup av hela bibliot på en extern hårddisk. Nu har jag en ny Mac och vill inte ha biblioteket på den utan använda mig av den externa hårddisken.

Jag har ställt in att biblioteket i nya iTunes ska vara det som finns på den externa hårddisken men inget visas i iTunes, det är tomt. Hur ska jag göra för att alla mina låtar ska visas i iTunes? Måste jag importera dem? Då kommer de väl att dubleras?:eek:

• Medlem
  • 2006-08-25 15:33

Den grejjen verkar bara funka om man flyttar inom samma dator men jag ska ju flytta till en annan dator. Jag har testat att dubbelklicka på en fil och då kommer låten upp i iTunes, samma sak om jag väljer importera.

Men det skulle ju vara riktigt tråkigt om jag var tvungen att klicka på alla låtar för att få in dem...

• Medlem
  • 2006-08-25 15:44

Om man valde Importera så kunde man bara välja en fil i tagen men tog man Lägg till i bibliotek så kunde man välja hela mappen och det gick superfort att lägga till några tusen låtar, så det rekommenderas! Och inget dubblerades...

Alltså, du måste väl flytta biblioteksfilerna för iTunes, från den gamla datorn till nya. Det funkar iaf med PC.
Eftersom jag inte har en aning om vart dessa ligger på en Mac får du leta upp dem själv, om ingen hjälper dig här.
På PC heter de iaf:
"ITunes Library"
samt
"iTunes Music Library"

Borde vara samma på Mac - leta reda på dem. Nån sökfunktion måste ju finnas.

1
Bevaka tråden