Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Arrghh Hittar Inte Ipod På Datorn!!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag har en 2 veckor gammal ipod g5 30gb.
Min itunes hittar inte min ipod, den syns inte heller som vad den igentligen ska heta i Den här datorn heller. Istället står det som J:/ men när man provar det så säger den " Sätt i en enhet".
Jag har följt apples anvisningar om att släcka ipodservice.exe starta igen och starta om datorn, ta väck itunes/quicktime och instalera igen. Men icke!!:mad:
Jag provade att köra med Anapod men den hittade inte den heller:mad:
Om man kollar i Lägg till Maskinvara så visar den ändå att det finns en Apple Ipod USB device.
Vad ska jag göra?? Jag börjar bli frustrerad över att jag inte kan sätta in ny musik och film!!
Tack på förhand

är det ingen som vet??? skall jag kontakta support? Windows frågar om jag vill formatera enheten, skall jag det??

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-08-30 08:16

Har du testat att köra Uppdateraren och återställa iPoden?

Min ipod vart så efter att jag laddade ner apples uppdatering för ipod, sen la både dator och ipod av. Båda fick skickas till supporten
Förhoppningsvis är du mer teknisk än mig och kan lösa det hela på egen hand.

hela saken försämrades... datorn hängde sig totalt när man bara öppnar "den här datorn"...
Jag får lådan som man ska skicka in iPoden till service immorgon..!? Hoppas att detta inte tar allt för lång tid. Ipoden funkar lite konstigt annars. När man startar en låt så kan den hänga sig i ca 10 sek. och sedan fortsätta. Videos spelas lite när dom vill, och jag får inte in den i disk läge.. Låter som om jag har hällt frätande syra på innerdelarna . Jag undrar hur detta har kunnat hända? Ipoden är bara en månad gammal!! Krånglet började med när datorn hade slutat fungera medans en fil överfördes till ipoden. Så jag fick släcka datorn.. Sedan dess har den gradvis mer och mer slutat fungera med datorer, nu dyker den inte alls upp...

[EDIT]Måste bara säga att Apples service är Otrolig! Jag beställde paketet igår och det kom idag... Från NEDERLÄNDERNA!! Jag gillar skarpt att det står EXTREMELY URGENT! . UPS kommer och hämtar rubbet immorgon...

Ipoden blev formaterad tillsist.
Jag stack till min kompis som kör Linux på sin Dator.
Den upptäckte den genast och så formaterade vi den!
FANTALASTISKT!

Uppdateraren säger bara initialiserar i 3000 år.. och om jag försöker släcka updateraren så hänger den sig

hade precis samma problem..skickade iPoden på service..får se vad som kommer att hända :/

Fungerar allt som det ska igen alltså?

1
Bevaka tråden