Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp - Sur ipod med varningstriangel, sen batteriet med blixt

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!
jag har ett väldigt vanligt problem, vilket jag har insett..
Har verkligen testat allting, men ingenting fungerar.
Dessutom så har jag inget garanti kvar på ipoden. Men det är så här att ipoden visar
den sura ipoden, och batteriet med blixten på högra sida.
Har testat restartat den men det fungerar inte. Har också varit på apples sida och försökt med allting. Känns helt hopplöst och har ingen alls aning om vad jag skall göra.
Den kan heller inte anslutas till datorn.

Skulle vara super tacksam ifall någon kunde hjälpa mig med min ipod.
Tusentack!

alltså, hjälp.. snälla.
jag får panik!!

Låter hårddisken och sen efter ett par sekunder lägger den av och börjar om igen?
Då kan det fungera att du bryter upp iPoden och pluggar i och ur disken. Det är lätt gjort, första gången man öppnar den är det lite läskigt eftersom man inte vet hur mycket man kan ta i för att få upp den. Den tål hyffsat mycket sen när man öppnat den ett par gånger så blir den lättare att öppna:P

Alltså, det är så här att när jag sätter på den, så kommer det först upp apple-loggan, sedan en sur ipod med en varnlings triangel, sen kommer batteriet med en blixt på höger sida. den låter också hela tiden typ.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-09-04 09:27

Har bytt namn på tråden till ett mer beskrivande.

Hallå... Jag är inget vidare hajj på sånthär, och säkerligen har någon annan ett fiffigare tillvägagångssätt, som åtminstonde känns lite mer... "vetenskapligt".

Jag hade lite liknande strul med min 2 månader gamla G5 för första gången idag, och fick lite lätt panik... Inget syntes funka. Den hittades inte av datorn, iPod Updater hittade den inte och den fånade sig med endera batteribilden du beskriver, endera apple-logo... Bilden fadade ut, poden pep lite ledsamt och dog bort. Kom tillbaks med apple, batteri, fadade, pep och så vidare. Datorn var lite allmänt seg, så jag tänkte att jag stänger av alla onödiga program, inklusive iTunes som jag alldeles under dagen pumpat in minst 4 nya GB i. Avvaktade ett par minuter och vips vaknade iPoden till och dök upp på skrivbordet som sig bör!

Ibland kan det kanske vara så enkelt - att man i princip bara startar om datorn, med iPoden ikopplad... inte vet jag. Men det funkade för mig denhär gången! Det steget finns ju faktiskt också med på Apples support, så det kanske du har prövat?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-04 18:08

Denna bild?
Då är det troligtvis hårdvarufel. Men, om du kan tvinga in ipoden i Disk Mode: Putting iPod into Disk Mode
Så kanske det inte är hårdvarufel, dock är det troligast och då är det nog hårddisken som gett upp. Då måste du antigen reparera den eller, ja... köpa ny. Jag antar att din ett års garanti är slut? Om inte ska kostnaden nog gå på garantin...

iPod displays a sad iPod icon

Hejhej.
Nej, jag skickade in den på lagning, men det visade sig att min garanti räckte tydligen inte för att tjejen jag köpte ipoden från hade antagligen tappat den.
Själv trodde jag ju att det var fel på hårdvaran. Hur kan jag lixom göra nu? ska jag kasta den eller går den att rädda.
Kanske det finns någon som vill köpa en defekt ipod?

Tack så mycket för att gulliga svar

Jag skulle föreslå att du, istället för att lägga pengar på att laga den, köper den nya finfina 80GB-manicken! Sedan kan du och jag byta, så du får min 60GB istället...
Eller?

Kasta inte iPoden! Öppna och kolla att hårddisken fungerar i en kamera eller kortläsare. Gör den inte det så måste den bytas. Då är det bara att sätta i compact-flash av valfri storlek. Om du väntar några månader så kommer priserna på CF-kort att sjunka ännu mer. Idag kostar ett 4Gb kort kring 8-900kr.

En gammal iPod kan vara kul att ha även i om du köper en ny nu. Du kan exempelvis ha den i bilen permanent, eller i garaget kopplat till några datorhögtalare. Den är även bra att ha med på fest då det finns risk att nån spiller på den.

1
Bevaka tråden