Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdateringsproblem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-14 20:40

Tjo!
Nu har jag nyligen tankat itunes 7. Men när jag sätter in ipoden så frågar den om jag vill uppdatera programvaran i den till v1.2. Trycker jag på installera så står det typ "Uppdaterar maskinvara" i sen stund, men sen så står det så här :

(Enheten "Ipod Video" kunde inte uppdateras. Ett okänt fel uppstod(1417))
Varför?!?!

Tacksam för svar

  • Medlem
  • 2006-09-14 21:47

Jag hade exakt samma problem, fixade det genom att gå in i edit//preferences//och kryssa bort installera uppdateringar automatiskt. Så fixade det sig när jag startade om.

asoss: Vad och hur fixade det sig?
Kunde du uppdatera manuellt efter det eller kör du med gamla programvaran?

Jag hade samma problem och löste det på det mer drastiska viset att jag återställde poden till ursprungsinställningarna. Behövde ändå rensas upp lite

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-17 13:31

ok, efter lite googlande så fick jag det att fungera till slut.

lösning på eng:
1)Plug in your iPod and wait for iTunes to tell you an update for it is available

2)Click the Install button on that dialog and keep an eye on your iPod

3)When your iPod screen switches from the flashing "Do Not Disconnect" message to the Main Menu screen, unplug the iPod, wait a couple SECONDS, plug the iPod back in

4)You should notice some slow-down in the progress meter and a new dialog box should come up and tell you your iPod is being updated and to not disconnect it until the update finishes

5)That's it. Wait for the update to finish and iTunes will re-recognize it and show its new up-to-date status.

Källa: Chernick.org - New iPod Firmware Update (1.2)? Not So Much...

Skumt eller hur? Nu har jag 1.2 ;D

Tjena, Jag har också lite problem med min ipod vad det gäller uppdateringar. Så fort jag sätter igång itunes och kopplar in min ipod börjar det att uppdatera och den lilla bilden på ipoden i vänstra menyn blinkar rött. Sedan hänger sig hela programmet och jag kan inte göra mer. Otroligt irriterande. Har testat och ominstallera itunes men hjälper inte. Någon som haft samma problem och som vet hur man kan lösa det ?
Sen hörde jag av kompis som har en äldre ipod att han använde "ephpod" istället för itunes. Någon som vet om det funkar för ipod video med?

MVH Magnus

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-18 15:04

Mangeipod, Har du provat att uppdatera ipoden på en annan dator?

1
Bevaka tråden