Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laga glappande hörlursingång?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

vart kan man göra det? har köpt den begagnat så har ingen garanti eller nåt... skulle vara väldigt bra om den gick att få lagad i jönköping. pretty please?

Ursprungligen av FireWaia:

vart kan man göra det? har köpt den begagnat så har ingen garanti eller nåt... skulle vara väldigt bra om den gick att få lagad i jönköping. pretty please?

Oftast så är det bara en lödning som släppt, bara att snacka med nån som kan löda den igen.

Mjaaa, i mitt fall är det att jag har haft en väldigt stor hörlurshane som licksom vickat runt och gjort förmodligen så allt blivit intryckt innutieller nåt liknande. Tror det kräver mer än lödning.

Då låter det som att det är kört. Men sålänge hanen är 3,5mm borde inte det gå?

Nej alltså, dåligt förklarat... Hanen är precis som den ska, men själva kontakten är väldigt stor och tung, det som är utanför ipoden... så den har vickat runt inne i ipoden och gjort så det glappar väldigt mycket..

finns det inget man kan göra? ska jag behöva kasta iväg en nästan ny ipod video 60gb bara för en glappande kontakt?

Samma sak hände mig och jag skickade in den till apple, och fick en ny på posten några veckor senare. Prova det, om du har använt den under "normala" förhållanden förstås.

den är använd under normala förhållanden, men är ju köpt begagnad utan några kvitton eller nåt alls...borde väl inte gå då?

Nej, då blir det svårare. Testa med serienummret.

Sådär ja!... gick in på supporten på apples hemsida, registrerade att jag vill ha en lagning, skrev in serielnummer....

Dagen efter kommer en snubbe från UPS och lämnar en låda till ipoden och en UPS-påse som är "extra urgent". Stoppar ner grejjerna där och skickar till apple. 5 dagar senare får jag en ny UPS-påse, där det ligger en splitter ny ipod.. .jag kunde inte vara mer nöjd!

Köpte en begagnad ipod video 60gb för 1000:- , Den gick sönder, Fick en splitter ny.
Case Closed, lås.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-26 13:52

splitter ny iPod för en tusenlapp. vilken jävla bra deal du gjorde där!

kan inte säga mer än grattis.

Mitt batteri funkar bara 3 timmar, var på appels hemsida kan man fylla i support och är det gratis?

1
Bevaka tråden