Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur länge ladda första gången?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
har nyss köpt den nya nano svart 8gb och undrar hur länge man bör ha den inkopplad för laddning första gången den laddas för att den ska prestera så bra som möjligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-25 16:07

Var inte ditt batteri fulladdat när du fick den?

Tänkte jag inte ens på när jag nyss kopplade in den. Anledningen till att jag frågar är att jag hört från andra att när det gäller tex mobiler så bör dom laddas ett visst antal timmar första gången för att annars kan man "skada" eller försämra batteriet och dess livslängd och kapacitet. Vet ej om det stämmer eller om det också gäller ipods.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-09-25 18:49

Det borde ju stå i manualen...? Och gör det inte det så är det nog bara att tuta och köra!

  • Medlem
  • 2006-09-25 22:42

Ladda alla elektronikgrejer 12-24 timmar första gången du får dem och kör slut på batteriet totalt först agången, sedan efter det tills det står att det är fullt... Då håller batteriet längst

moderna litium-lion batterier behöver inte laddas nån viss tid och behöver inte laddas ut helt heller. faktum är att man bara ska ladda ur det helt nån enstaka gång då och då, och sen ladda helfult för att kalibrera batetriet, att ladda ur ett litium-lion batetri helt, för många gånger är direkt skadligt för batetriet.
det är den gamla sortens batter som det var så viktigt me att ladda ur helt osv. och att ladda upp ordentligt första gångerna.

för det är väll litium-lion batterier i nanon? kan inte tänka mig att det är annat

Jo det är litium-jodbatterier i

1
Bevaka tråden