Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPoden har dragit sin sista suck

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-09-27 12:51

Nja, inte riktigt... men teoretiskt samma effekt... iPoden har dragit sin sista suck verkar det som. Men som den envise rackare man är så ger man ju inte upp. Så om någon vet något som kan hjälpa till så vore det guld värt!
Problemet är följande:

Har en iPod 3G. Har haft den i några år utan minsta problem. Nu har dock batteriet gjort sitt och har den enormt långa batteritiden på ca 2,5 minuter. Dvs, man kan inte ens plåga sig med en hel schlagerlåt (Thank God for that by the way!). Så jag gjorde det magnifika fyndet att beställa ett stycke batteri från 24h Shop. Köpte detta måttligt braiga (förmodligen) batteri: https://www.24.se/ShowProduct.aspx?prodid=760&cat=247
Kopplade in åbäcket i Podrudden utan varken tårar, avskuren halspulsåder eller skilsmässa... Men så kopplar man in den lille i väggen för att fylla batteriet med den mäktiga batterikrämen... Vad händer? Ungefär samma sak som i riksdagen: dvs inte ett skvatt! :eek:
Det hörs att hårddisken börjar snurra, och apple symbolen visar sig i displayen.. men that's it! sen dör den igen med en lite asystolisk linje rätt över displayen...:confused:
Tänkte att jag förstört nåt under mitt kirurgiska batteribyte.. kopplade in det gamla halvdöda batteriet, som laddar utan problem. Testat att återställa prylen och så, till ingen nytta... Så, vet någon om det kan vara nåt man missat, eller är det bara rätt och slätt ett sunkigt batteri man köpt som inte ens kan laddas?

Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-09-27 18:56

Jag har förtydligat rubriken i denna tråd. Tänk gärna på att skriva tydliga rubriker som förklarar vad inlägget handlar om. Det gör att fler personer hittar till tråden och att ni får hjälp snabbare.

  • Medlem
  • 2006-09-27 19:16

aaah ok tackar, my bad..:) Blidde lite fundersam där när jag inte hittade min lilla tråd..:)

  • Oregistrerad
  • 2006-09-28 00:53

150%kapacitet. ser ju flashigt ut

du kan kanske fråga dom om dom har fått klagomål eller så.. eller o dom har nåt tips. annars kan du ju beställa ett ännu flashigare batteri från en sida som inte är uppenbart budget. verkade ju inte vara nämnvärt dyrt med batterier. och du tycks ju ha gjort rätt ifall det gamla gick att koppla i igen till samma status det hade innan.

1
Bevaka tråden