Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glapp i hjulet 8Gb Nano

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-09-27 14:25

Hej!

Är nybliven Nano 8Gb ägare sen idag.
Åkte genast hem och packade upp den och upptäckte att hjulet glappar när man trycker på meny (ipoden den är avstängd och "spärrad") Det klickar svagt från den när man trycker på nämnda ställe men inte när man trycker på tex. play/pause eller rewind/forward.

Brukar det vara såhär? Är det grund för att få den utbytt mot en ny? Är det någon utav er som känner till det här felet?

mvh samuel

Sned display

Har precis fått hem min 4gb (grön) idag Det tråkiga är att displayen är något sned. Detta ser man. Lite jobbigt när man köper ngot nytt. Så jag skulle vilja som i ditt fall få en ny... men vet inte om dom tar det?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-09-27 19:02

Jag tycker att ni ska stå på er och få dem utbytta, det är aldrig roligt att köpa nya, relativt dyra, prylar för att sedan upptäcka småfel. Risken finns ju att ni kommer att gå och störa er på felen.

I SammyBoys fall så vet jag inte hur menyknappen ska reagera, men det vet säkert nån annan här på forumet.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-09-27 22:42

Jag kan meddela att jag idag, innan stängnningsdags på inlife, fick den utbytt mot ett annat exemplar som fungerade helt perfekt. Det var givetvis inga krångel att få den utbytt.

skatcho: Klart de gör det. Med sned display motsvarar den inte den produkt som de sålde till dig. Stå på dig och lämna tillbaka den och kräv en ny!

Nu väntar jag bara på att istuff.se ska leverera Invisibleshield2, skall visst komma in någon gång i slutet av nästa vecka enl. hemsida.

/samuel

Min var fin när jag fick den, så skicka tillbaks era. Förstår att det är olidligt att behöva vänta ytterligare några veckor....

Ett klickljud från menyknappen har jag på min nya med, men att det skulle vara glapp i hjulet eller något fel håller jag inte med. Allt fungerar perfekt.

Ursprungligen av RedSox:

Ett klickljud från menyknappen har jag på min nya med, men att det skulle vara glapp i hjulet eller något fel håller jag inte med. Allt fungerar perfekt.

samma här, det klickar till lite, men inget farligt. Annars funkar den som den ska

  • Medlem
  • 2006-10-11 17:42

Jag har nyss köpt ny också. Har haft den gamla nanon innan, men när jag trycker meny knappen lite försiktigt utan att trycka i så att det ska komma det vanliga klick ljudet så kommer det ett glapp ljud. tycker ni jag ska byta den?

Mvh
Måns p

  • Medlem
  • 2006-10-12 15:41

Förresten gick till Teknikmagasinet idag och bytte utan problem
Jag tycker ni som har såna problem ska göra detsamma.

P.S Jag rekommenderar Teknikmagasinet starkt, grymmt bra service D.S

Mvh
Måns P

1
Bevaka tråden