Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad gäller angående HD-byte (iPod 4G)?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, kan någon vänlig själ som har egen erfarenhet eller annan bra kunskap om hårddiskbyte förklara för mig vad som gäller.
Kan man välja fritt bland tillverkare och kapacitet, kan man välja en annan modell med samma kapacietet osv eller är det bara EXAKT likadan hårddisk som fungerar?
Jag har tagit isär iPoden och tagit lös och satt tillbaka hårddisken men det ger samma resultat, den fyller iPoden till en viss gräns sedan börjar det gå sirap i verksamheten. Jag har gjort ett antal återställningar och ibland lyckas det och ibland inte så jag bedömmer att hårddisken är kaputt. Applebutiken i stan gav samma diagnos så endera åker denna i soptunnan eller så gör jag ett försök med byte av hårddisk förutsatt att jag får reda på vad som gäller.

Mvh,

Erik

• Medlem
  • 2006-11-06 00:27

När jag hade ett liknande problem anslöt jag poden i "Harddrive mode", formaterade manuellt och körde scandisk på den. Scandisk hittade några skadade sektorer och lyckades (iaf enligt egen utsago laga dessa). Därefter funkade det finfint...i typ två månader. Nu är disken helt död. Men det kan ju iaf vara ett tips medan du väntar på din nybeställda disk.

• Oregistrerad
  • 2006-12-03 21:15

Var kan jag beställa en ny hårdisk till min 40 gb 4g??
Har letat, men det verkar vara olika åsikter om de funkar eller inte?

1
Bevaka tråden