Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Rockbox" till nya iPod Nano 8gb

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inhandlade precis mitt livs första iPod. Det blev den nya Nanon på 8gb. Surt förvärade 2500 kronor fick spenderas på detta, så nu förväntar jag mig världsklass av allting!

Jag är supernöjd med menyerna, den snabba scrollen och designen. Men det som drar ner mitt omdöme rejält är att jag inte har möjligheten att manuellt konfigurera EQ'n. Och de presets se finns har något ojämn balans för min smak. Jag är van från mina tidigare spelare att kunna ställa in en 5 till 10-bandsEQ manuellt.

Hursomhaver så har jag hört talas om något som heter Rockbox, en inofficiell firmware av något slag.

När kommer den till den nya Nanon? Och hur fungerar den?

Finns det andra småa och goa tips som ni har till mig som har en Nano för första gången?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-07 09:11

nano stöds ännu inte men det tar nog ine så lång tid.
men om du vill så kan göra egna eq ( 10-bands manuellt) i iTunes och lägga ini på dina låtar där ifrån.

Ursprungligen av troy100:

nano stöds ännu inte men det tar nog ine så lång tid.
men om du vill så kan göra egna eq ( 10-bands manuellt) i iTunes och lägga ini på dina låtar där ifrån.

Lite omständigt om man ska EQ'a typ 2000 låtar? Går det att batch'a det på något sätt?

Markera alla låtarna först.

Tack för hjälpen. Men jag tror jag får vänta tills att denna Rockbox kommer ut till Nanon, då jag vill kunna leka med EQ'n i realtime i spelaren, istället för i iTunes. Känns omständigt.

Är det några nyheter på Rockbox-fronten förresten?

1
Bevaka tråden