Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var det bättre förr? iPod.se i backspegeln

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-11-22 23:20

Sedan iPod.se, sedermera 99pod.se, frigjordes från 99mac i mars 2004 har det hänt en del med sajten.

Med jämna mellanrum har vi ändrat utseende i samband med olika uppdateringar. Dessutom - icke att förglömma - så har vi naturligtvis fått fler och fler medlemmar. Om jag lyckats med mina efterforskningar så var det 627 medlemmar som "följde med" från 99mac (kan det verkligen stämma?), och idag är vi 18.094 mer eller mindre aktiva 99poddare!

Hur har det då sett ut genom åren? Ett sätt att gå tillbaka i tiden är genom den trevliga sajten Internet Archive - The wayback machine där webbsidor sparas till eftervärlden.

En sökning på ipod.se ger detta resultat. Sidorna blir inte exakt som de såg ut då, och länkar fungerar inte alltid. Dessutom är sidan trögladdad emellanåt, men det är ändå lite kul att kunna följa en sidas utveckling på detta sätt.

Här är några exempel:
iPod.se - mars '04
iPod.se - september '04
iPod.se - januari '05
iPod.se - juli '05
iPod.se - januari '06

  • Medlem
  • 2006-11-23 16:01

Vilka minnen :D. Inser nu hur enormt mycket jag saknar nyhetssidan. (titta på januari '06) Varje dag när man kom hem efter skolan gick man in där och läste roliga och intressanta nyheter/tester, nu måste man använda sig av feber.se för att få den dagliga dosen. Vet att det är ont om resurser, men nyhetssidan var perfekt och en bra anledning att besöka forumet, går det inte att återinföra den? Det skulle vara ett lyft för 99pod.se.

MvH en trogen ipod.se medlem som saknar drag i forumet.

  • Medlem
  • 2006-11-25 01:04
Ursprungligen av Muppo:

Vilka minnen :D. Inser nu hur enormt mycket jag saknar nyhetssidan. (titta på januari '06) Varje dag när man kom hem efter skolan gick man in där och läste roliga och intressanta nyheter/tester, nu måste man använda sig av feber.se för att få den dagliga dosen. Vet att det är ont om resurser, men nyhetssidan var perfekt och en bra anledning att besöka forumet, går det inte att återinföra den? Det skulle vara ett lyft för 99pod.se.

MvH en trogen ipod.se medlem som saknar drag i forumet.

håller med till 100%.. trots att jag inte varit medlem så länge.. men jag har varit medlem så länge nog att kunna säga att jag saknar nyheterna i början hoppas ni hittar en lösning

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-25 22:30
Ursprungligen av Muppo:

Vilka minnen :D. Inser nu hur enormt mycket jag saknar nyhetssidan. (titta på januari '06) Varje dag när man kom hem efter skolan gick man in där och läste roliga och intressanta nyheter/tester, nu måste man använda sig av feber.se för att få den dagliga dosen. Vet att det är ont om resurser, men nyhetssidan var perfekt och en bra anledning att besöka forumet, går det inte att återinföra den? Det skulle vara ett lyft för 99pod.se.

MvH en trogen ipod.se medlem som saknar drag i forumet.

Jag håller helt med! För två år sen sprudlade det av aktivitet här, riktigt skoj!
Inte lika mycket nu.... Hoppas att 99pod kommer igen!

Ja. Vad ska man säga?

heh, har inte varit här på ett tag, men kul med lite nostalgi

Jag tycker defitivt att nyhetssidan ska komma tillbaka..

Det tycker nog de flesta, utom möjligen de som måste skriva på den (hjälper gärna till om det behövs)?

1
Bevaka tråden