Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

E-postutskick med "stängd" mottagare

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hatar när klantar sänder ut mail till många mottagare där man ser allas mailadresser.

Jag vill nu göra ett till ett par hundra men vet inte hur.

Kör Entourage som mitt mailprogram men det har väl begränsning av antal precis som Outlook?!

Har ni några bra tips?

[ 13 Juli 2002, 22:20: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

  • Oregistrerad
  • 2002-07-13 22:38

Skicka som BCC om du använder ett vanlig mailprogram som Entourage. Annars finns det speciella program för stora utskick!

Man kan göra en grupp i Entourage med "stängda" mottagare. Fast jag tror begränsningen ligger i antalet.

Vilka program kan du rekommendera? (OS X).

[ 13 Juli 2002, 22:41: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

Det är heller inte omöjligt att mailservern man skickar via har en begränsning som gör att om man har för många mottagare så nitar den vilket gör att man får skicka ut mailet till typ 20 mottagare i taget.

Bra mot spam.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Joacim Melin:
Bra mot spam.

Nu är det här inte fråga om spam

  • Oregistrerad
  • 2002-07-13 22:51
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kenneth Pilo:
[QBVilka program kan du rekommendera? (OS X).[/QB]

kan du vänta tills på måndag? Har massor av länkar på jobb, men har inte det här hemma...

Står rent stilla just nu. Hade ett för utvärdering som var riktigt bra. Minns det fanns import ifrån nästan vilken källa som helst. Man kunde tom söka av E-mailadresser på en websidor. någon som vet vad jag tänker på?

If it´s good, I´ll wait for it

Ett sätt kan vara att administrera dina mailutskick som en lista via ett CGI skript. Fördelen är att de är gjorda för att just mörka de andras adresser samt att dina mottagare automatisk kan avsäga sig vidare utskick. (och mycket mer..)
Du måste ha lite koll på CGI och så en server med stöd för dem.

Här hittar du ett flertal script cgi-resources

Om du skickar många mail till många mottagare så behöver du en listserver!

Jag använder Communigate Pro som har inbyggd listserver. Där skickar du ett mail till listservern som i sin tur skickar vidare mailet, tar hand om "bounces" och låter användaren själv administrera "list-on" och "list-off".

Smidigt som tusan.

Du kan administrera listmedlemmar via webbgränssnitt osv.

1
Bevaka tråden