Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittade lösning på hur jag får igång min iPod

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Först trodde jag att detta var ett skämt tills jag testade själv med min trasiga ipod:

Ursprungligen av Philpe:

Ipod är skit, ingen här kan säga emot mig....

Köpte min för 1 år sen, sedan dess har jag haft strul, jag fick en ny, 4G, men inte ens ett halvår efter har den hållt... nu är det stopp i musiken och Ledsna Ipodsymboler...

Blir man trött eller? Nu när garantin är slut så tänkte jag, va fan, skall testa mina egna sätt att försöka få den att fungera och här finns lösningen!!!

1. Resetta den
2. Skaka den utav bara helvete, och slå den mot handen! samtidigt som den håller på att starta om. Om det inte fungerar efter 3 ggr... då är något kört. Brukar alltid efter första skakningen komma upp en Mapp i dispalyen, men bara på den igen!.

3. Nu lyses Ipodloggan upp och Ipod funkar för ett tag igen.

Alla ni som tror att det här är ett stort skämt, har fel, min ipod hänger sig minst 5ggr i veckan, då jag får upp Symbolen, Så jag skall försöka bifoga någon film på hela processen.

Jag tror att man på något sätt lossar lite på hårdiskläsaren om den har hackat eller nått :S

Mycket nöje, det fungerar, och inget kan skadas, var bara bestämd i dina handligar. Hårt Mot Handen och SKAKA!

Funkar nu!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-14 15:57

Om inte hårddisken är trasig sedan tidigare lär den garanterat gå sönder om man gör så där. Inte konstigt att folks saker går sönder...

nej men det funkar ju?? först bara pajjade den när den låg i min ficka? Hur förklarar du det då?

Hårddisken har oftast (alltid?) ett G-värde som den ska klara enligt tillverkaren. Det är inte särskilt mycket, vanliga värden ligger runt 200-300G som den anses klara, sen kan det alltså paja.
Mycket troligt att den lilla 1,8"-disken i iPod far illa innan man uppnått 200G.

Har din iPod behov av spank innan den funkar tycker jag du ska lämna in den å skaffa en ny.
Har du spankat den så pass att något redan gått sönder så har du äventyrat garantin.

Hej! råkat ut för samma sak nu (ledsen ipod-symbol) 2 ggr...
har nu min 3:e ipod photo 60 GB... ska skicka in den igen....
liten historia...
köpte min ipod i augusti-05, i december samma år skickade jag in den på lagning, för att den då inte ville updateras. fick en ny som krånglade jättemycket till en början, ville inte alls updateras, raderade den(skrev över med nollor) funkade jättebra tills i oktober-november när den började låsa sig, för att till slut visa en ledsen ipod-symbol, skickade in den i november och fick en ny. den nya har inte fungerat så bra heller... började låsa sig på en gång i princip, en morgon visade den en ledsen ipod-symbol men fungerade igen på kvällen. Nu har den dock dött totalt, och ska skickas in nu.

ska det verkligen behöva vara så här?
varför händer detta om och om igen? jag tror inte att jag har gjort ngt fel, jag har ju bara använt den som vanligt.
jag tycker iaf att en ersättningsprodukt ska hålla mer än 2 månader.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-18 17:32

det här har varit uppe förut, fasst då att den har börjat fungera efter att man hat tappat den från några dm höjd

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-06-29 13:51

Detta var inte det konstigaste jag läst. Min farsas polare kom hem till mig med en trasig iBook, han berättade att den gjort konstiga ljud och varit jobbig vid uppstarten. Då hade han börjat knäa dator riktigt jäkla hårt flera gånger, men nu hade displayen slutat fungera. Hmmm... undrar varför?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-30 00:18

Sjukt kul! jag har haft samma problem med en ledsen ipod...gjorde det som föreslogs och nu funkar det igen...men jag skulle nog aldrig pröva metoden på någon ny ipod eller ipod som fortfarande har garanti

  • Medlem
  • Hjo
  • 2008-08-11 14:54

Hejsan,
nu har även jag "spankat" igång en Ipod Classic som visade en symbol med en ledsen iPod - funkar kanon igen!! Snuddande nära att köpa en ny innan denna tråd hittades

/Ipod-Ernst

Ursprungligen av zimply:

Hejsan,
nu har även jag "spankat" igång en Ipod Classic som visade en symbol med en ledsen iPod - funkar kanon igen!! Snuddande nära att köpa en ny innan denna tråd hittades

/Ipod-Ernst

Det är helt underbart att se hur andra lyckas lösa sina problem med en helt naturlig problemlösning.

Detta sätt som jag skrev om ibörjan med att "skaka" den, uppkom då jag helt och hållet fly förbannad tog min ipod och drämde till i näven runt 10 ggr av frustration, hade on i handen efteråt. Och plötsligt börjar skiten fungera, och jag gjorde så nästa gång den ville sjuka sig, och det funka.

Detta är riktigt skönt att göra, men nu har min hårddisk börjat ge ifrån sig riktigt skumma skrapljud, vet inte om det har med mina frustrationer att göra men det visar väl sig. Fast jag tror mest att de problemen kom av att jag gav blanka fan i att koppla bort ipoden när det var säkert.

Ska försöka rädda mitt vita aber ikväll...

Hörs

Ursprungligen av Philpe:

Det är helt underbart att se hur andra lyckas lösa sina problem med en helt naturlig problemlösning.

Detta sätt som jag skrev om ibörjan med att "skaka" den, uppkom då jag helt och hållet fly förbannad tog min ipod och drämde till i näven runt 10 ggr av frustration, hade on i handen efteråt. Och plötsligt börjar skiten fungera, och jag gjorde så nästa gång den ville sjuka sig, och det funka.

Detta är riktigt skönt att göra, men nu har min hårddisk börjat ge ifrån sig riktigt skumma skrapljud, vet inte om det har med mina frustrationer att göra men det visar väl sig. Fast jag tror mest att de problemen kom av att jag gav blanka fan i att koppla bort ipoden när det var säkert.

Ska försöka rädda mitt vita aber ikväll...

Hörs

Min ipod höll max två månader efter skakningen... Så med andra ord, köp inte ipod med hårddisk (om de ens finns längre :S)

1
Bevaka tråden