Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använder du Handelsbanken Internet på Mac?

Tråden skapades och har fått 1051 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-04-20 16:30
Ursprungligen av Mondo:

Skrapkoder är bland det säkraste system som finns. Du loggar in med ditt användarnamn och lösenord, och skrapar fram en kod. Dessutom får du skrapa fram en ny kod för varje transaktion. Vi pratar om engångskoder här, koder som bara används EN GÅNG och som skickas med säker kryptering under någon mikrosekund.

En certifikatsfil, däremot, ligger fast installerad på datorn. Ditt enda skydd då är användarnamn och lösenord. Om en person får fysisk tillgång till din dator, t ex en bärbar maskin som blir stulen, och lyckas knäcka lösenordet, kan han länsa kontot snabbare än du kan säga "blåst".

Om du arbetar i en miljö med många datorer, t ex en skola, tidningsredaktion eller reklambyrå med många frilansare, kan någon installera en keylogger på din dator, fiska fram inloggningsuppgifterna och senare stjäla datorn. Då är du rökt. Men inte om du använder engångskoder.

För några år sedan var det en doktorand på Handelshögskolan (han hade iranskt namn tror jag) som demonstrerade hur enkelt det var att knäcka Handelsbankens gamla system för några år sedan. Resultatet publicerades i en avhandling och är därför en odffentlig handling alla kan ta del av. Plötsligt fick Handelbanken eld i baken och tog fram den betydligt säkrare engångskodslösningen...

Jag vill tillägga att jag är mycket nöjd med Handelsbanken i övrigt: bra och snabb service, trevlig personal, finfina affärer, men tyvärr har banken en inkompetent IT-avdelning med slöa soffpotatisar som inte klarar av att ta fram en väl fungerande internetbank. Bristerna gäller inte bara Mac-användare utan är i stort sett identiska på Windows-sidan. Handelsbanken ligger långt efter några av sina konkurrenter när det gälelr internetbankens utformning.

Använder man 8 tecken i sitt lösenord, blandar siffror-små-stora bokstäver så ordet "blåst" får sägas under sisådär två år oavrutet. Det är inte så lätt knäckt. Skaffar man ett separat konto knutet till Visa kort då behövs inga virtuella sådana och man kan alltid ha så mycket pengar på detta konto man just behöver. Har haft Handelsbanken med certifikatet många år och aldrig haft problem. Har jag haft tur? Kanske. Men jag känner mig säkrare med Handelsbanken och deras "osäkra" och uråldiga lösningar än jag skulle vara me Nordea, SEB och dylika institutioner med alla intrång där kunder blir blåsta av hackers på löpande band. Netscape kan man leva med för den sakens skull. Det är väl sällan folk har endast en webbläsare på sin dator så en mer gör ingen skillnad.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-01-24 16:01
Ursprungligen av juanito:

Jag vet inte varför Nordea skulle vara lågvatten märke.

Jag syftade alltså på den senaste tidens rubriker i svensk press. Som sannolikt har att göra med nån "pappenheimare" som uttalade sig att "...så länge ersättningarna till robbade kunder var lägre än kostnaderna för ett nytt IT-system så var det billigare att behålla det gamla hackbara systemet och betala ut ersättning till drabbade kunder..." (eller nåt ditåt)
Jag åsyftade inte på något vis Nordeas tekniska lösning!

Jag håller med Mondo om det mesta.

Jag kör privat med skraplotter och Safari. Kan inte klaga på funktionaliteten. Funkar snabbt jämfört med t ex Plusgirot, där förstasidans vänstermeny tar en evighet att ladda även med snabbt bredband.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-01-24 11:00

Jag svarar för min vän som använder OS X och Handelsbanken. Det fungerar USELT! Man kan inte skapa bank-id om man loggar in med skraplotter, av nån mycket märklig anledning. För att skapa Bank-id måste man skapa det på en PC, sedan kopiera CBT-mappen till sin Mac. Då fungerar det att komma åt t.ex. försäkringskassan.

Att kräva något så inaktuellt som Netscape är ett hån. Jag råder min vän ständigt att byta bort Handelsbanken pga deras attityd mot Mac-användare. Och nu är han inte långt ifrån att byta.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-01-24 11:03

Personlig åsikt som tillägg: varför kan de inte fixa en dosa för tvåvägcertifiering, precis som bla Swedbank har. Då har man hög säkerhet.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2007-01-24 17:49
Ursprungligen av Snooze:

Personlig åsikt som tillägg: varför kan de inte fixa en dosa för tvåvägcertifiering, precis som bla Swedbank har. Då har man hög säkerhet.

Jag lämnade sparbanken pga den där f.... dosan. En himla massa siffror hit och dit och feltryckningar... Mycket bättre med "dosan" direkt i datorn.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-01-24 18:45
Ursprungligen av tobbehj:

Jag lämnade sparbanken pga den där f.... dosan. En himla massa siffror hit och dit och feltryckningar... Mycket bättre med "dosan" direkt i datorn.

Tja, alla resonerar olika. De "massa siffrorna" tar 3 sek för mig att mata in och den extra säkerheten är verkligen värt det.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2007-01-24 19:26
Ursprungligen av Snooze:

Tja, alla resonerar olika. De "massa siffrorna" tar 3 sek för mig att mata in och den extra säkerheten är verkligen värt det.

å så tar batteriet slut i dosfan precis när månadens räkningar ska betalas

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-26 22:06
Ursprungligen av tobbehj:

å så tar batteriet slut i dosfan precis när månadens räkningar ska betalas

Chansen är större att det kommer en storm och du står där utan el.

Ursprungligen av tobbehj:

å så tar batteriet slut i dosfan precis när månadens räkningar ska betalas

Batteriet håller oerhört länge. Morsans dosa höll i 5 år, och den hade använts i princip varje dag i jobbet + normalt privat användande. När den väl havererar är det bara att gå ner på bankkontoret så får man en ny direkt.

Jag kör med certifikat och jag tycker det är bra. Men jag kan tänka mig att man både kör med hängsel och livrem. certifikat och dosa. Sedan så skall systemet följa standarder så att man inte är låst vid några specifika webläsare. Jag håller med Snooze om en bättre dosa behövs. Skraplotter är värdelöst, det ser man bara på alla Nordea mail. En annan sak med dosorna är att dom skall kunna synka klockan så att fönstret för varje kod blir så kort som möjligt.

Det fungerar bra med certifikat. Men attityden från SHB när det gäller Macintosh är att jag snart byter bank.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-24 14:57

- Hur tycker du Handelsbanken Internet fungerar på OS X idag?

Betyg godkänt. Det funkar ju. Bra med tillgång via WAP.
Gillar dock inte att det varit begränsat till Netscape.
Certifikaten har strulat en del. Just nu har de duplicerats. Och bara nummer 2 i dropdown fungerar.

- Använder du e-legitimation eller inte?

Ja.

- Vad skulle du vilja förändra?

Något smidigare alternativ när man inte är vid sin egna dator med e-ligitimation. Skraplotter känns ju inte så smidigt att släpa runt. SMS-verifiering hade varit smidigare.

Stöd för Safari och Firefox. Men det verkar nu vara fixat.

Information om förändringar. Visste inte att Safari och Firefox stöds. Man ser bara info om IE7 & Vista.

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2007-01-24 22:01
Ursprungligen av Oloff:

- Hur tycker du Handelsbanken Internet fungerar på OS X idag?
[...]
Certifikaten har strulat en del. Just nu har de duplicerats. Och bara nummer 2 i dropdown fungerar.

Samma problem här!

  • Medlem
  • 2007-01-24 15:25

Använder OS 10.3 och Netscape 7.1 och certifikat. Det fungerar tack vare god hjälp av trevlig supportpersonal. Har inte testat skrapmetoden ännu. Dock bör bank-id/ e-leg. problemet fixas omedelbart.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2007-01-24 15:59

- Hur tycker du Handelsbanken Internet fungerar på OS X idag?
Kör Intelmac Firefox 2 Nexus 3.6 och det fungerar. Känns lite osäkert då man måste välja cert 2 gånger och det finns två certval att välja på och bara den ena valet fungerar.
Tycker annars att säkerhetsprogrammet fungerar bra för mig, gillade aldrig sparbankens dosa, för mycket fipplande med koder hit och dit. Använder skraplotter som "backup" om jag måste använda någon annan dator än min egen.

- Använder du e-legitimation eller inte?
Till deklaration mm men mycket sparsamt.

- Vad skulle du vilja förändra?
Framförallt en utveckling av säkerhetsprogrammet. Varför går det inte att göra en typ USB säkerhetstumme, som jag kan trycka in i valfri dator och verifiera mig på ett säkert sätt, kanske i kombination med tumavtryck? Eller ett digitalt idkort med en läsare.

Annars som Mondo:
• Stöd för alla webbläsare, oavsett datorplattform.
• Ett funktionellt, logiskt och enkelt gränssnitt.
• Elegant och estetiskt tilltalande.
• Alla knappkommandon ska ha verb i imperativform (Godkänn, Utför, Visa, Spara, Skriv ut, Avsluta osv), inte texter som OK, Ja eller Nej à la Windows.
• Det aktiva kommandot, alltså (Logga in, Godkänn, Visa osv) ska vara till höger som i Mac OS, inte till vänster på Windows-manér. Knappen Avbryt ska vara till vänster.
• Gränssnittet och språket - gränssnittstexter samt dokumentation och hjälpsystem - ska vara utformade ev en person som är bevandrad i hur man skapar riktiga Macintosh-program och en språkmänniska.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-01-24 18:45

Jag använder E-legitimation och är tvungen att köra en äldre version av Netscape för att få det att funka. Det tar typ 2 min att köra starta programmet och det är drygt att vänta.
Väl inloggad fungerar det dock bra.
Min enda önskan är att det gick att logga in från Safari istället som jag använder till allt annat.

Jag använder certifikat och netscape (någon gammal version) och det fungerar väl utan några större anmärkningar. Hade såklart varit trevligt att slippa starta en gammal o seg webläsare bara för att gå ut på banken men det är knappast någon anledning att byta bank. Även om man känner sig lite bortglömd när windows ska stödjas först och bäst till varje pris ;)...

Hade också varit trevligt m en lösninig t linux/firefox eftersom det är min primära arbetsstation hemma nu och i framtiden.
/sebastian

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2007-02-28 18:53

Kul att SHB har upptäckt macfolket (fast det är väl våra pengar de saknar). Har läst hela den här tråden med stort intresse och sett att vi är många med samma dåliga erfarenheter av SHB.

Själv bytte jag vardagsbank nån gång där i slutet på förra seklet när SHB visade sig så uppenbart ointresserade av Mac-kunder. Sedan dess har jag bara mitt huslån och ett transaktionskonto i SHB. Efter en period med ständiga problem med certifikat och gamla webbläsare skaffade jag engångskoder för att kunna titta in nån gång i kvartalet/halvåret. Precis nu kollade jag hur de funkade med Firefox 1.5.0.9 … och, ja, det var bara något långt kontoutdrag som jag inte kunde skrolla ner i, annars såg det ganska bra ut. Fast jag försökte ju inte betala något, förstås.

- Hur tycker du Handelsbanken Internet fungerar på OS X idag?
Opålitligt: Funkar det idag med 10.3.9 och min webbläsare eller inte? Supporten och instruktionerna på hemsidan kan man ju inte lita på.

- Använder du e-legitimation eller inte?
Nej.

- Vad skulle du vilja förändra?
Tillförlitlighet (att det funkar nästa gång jag loggar in också) och utseende (BEDRÖVLIGT fult och språkligt ologiskt). In med Mac-folk på IT-avdelningen!

Dessutom skulle jag vilja kunna amortera på mitt huslån själv utan att behöva involvera kontoret, och få ränta på mina pengar för ALLA dagar banken får låna dem.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2007-07-07 15:51

Svårt logga in

Använder Firefox 2.001 och certifikat med engångskoder och det tycks inte särskilt stabilt. Funkade inte alls först, men fann nånsorts drivrutin på ett forum, skulle vara något ur Handelsbankens arkiv, eller så. Instabiliteten består i att jag får försöka gång på gång för att logga in, ibland svara OK ibland Cancel, innan det plötsligt hoppar igång. Sedan har jag inga problem.

Ursprungligen av Ylva L:

Använder Firefox 2.001 och certifikat med engångskoder och det tycks inte särskilt stabilt. Funkade inte alls först, men fann nånsorts drivrutin på ett forum, skulle vara något ur Handelsbankens arkiv, eller så. Instabiliteten består i att jag får försöka gång på gång för att logga in, ibland svara OK ibland Cancel, innan det plötsligt hoppar igång. Sedan har jag inga problem.

Har du kollat detta?
http://www.99.se/1265005-post165.html

E-legitimation+Handelsbanken

Har nyss skaffat Macbook = konverterat från PC! Det bästa jag gjort, skulle inte väntat så länge bara. MEN Handelsbanken... Svagt att inte stödja Safari, en modern webbläsare. Nu funderar jag på om jag vill använda skraplotter eller installera Firefox. Ska man behöva två webbläsare för att inte Handelsbanken kan/vill lösa sina kunders önskemål? Dålig service anser jag, vakna upp H.B.

  • Medlem
  • 2008-05-05 16:22
Ursprungligen av tankekorp:

Har nyss skaffat Macbook = konverterat från PC! Det bästa jag gjort, skulle inte väntat så länge bara. MEN Handelsbanken... Svagt att inte stödja Safari, en modern webbläsare. Nu funderar jag på om jag vill använda skraplotter eller installera Firefox. Ska man behöva två webbläsare för att inte Handelsbanken kan/vill lösa sina kunders önskemål? Dålig service anser jag, vakna upp H.B.

Det är inte Handelsbanken som inte stöder Safari, det är Safari som inte stöder Handelsbanken.

Handelsbanken och Mac, o ack o ve...

Det började med att jag vill låna pengar till en hoj. "Vad ska du med en hoj till?" sa kärringen på Sparbanken... bytte till handelsbanken 1988 eller så. Hoj fixades utan problem... kört sedan dess och vart trogen kund sedan dess.

Sedan början har macstödet hos Handelsbanken vart rena skiten.
Alltid massa fjantiga certifikat - att få det att fungera på datorn hos en (då) ung man som brände en hårddisk i månan eller så var ju dömt att misslyckas.
Gick igenom proceduren med att installera massa gunk i Netscape som redan "orörd" ofta kraschade under OS8 (? kan det stämma?). Nutscrape blev inte direkt stabilare...

Sket helt enkelt i att köra bank på Internet, använde telefonbank (voicebox). Betalde räkningar via kuvert på postens gula låda en gång i månaden...

Fick nys om deras system med skraplotter för ett tag sedan och kör det idag. Det fungerar men det känns lite 1980 över det hela.
Skulle bli väldigt glad om Wallenbergarna kunde fixa lite bättre Macstöd.

Ursprungligen av Goflorp:

Skulle bli väldigt glad om Wallenbergarna kunde fixa lite bättre Macstöd.

Wallenbergarna har utmärkt macstöd. Dvs. SEB som de äger

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-24 22:44

Jag tycker inte att en web-läsare är den optimala applikationen för att göra bankaffärer. Eftersom de inte supportar Safari med certifikat så.har jag en speciell applikation endast för bankaffärer. Eftersom jag ändå måste installera en programvara som banken tillhandahåller, varför inte en bank-applikation? Saker kan bli fel i ett web-gränssnitt, till exempel kan man påbörja en betalning och sedan missa att signera den. Man kan avsluta programmet och gå och lägga sig och sova och upptäcka när man får en påminnelse att man missade det sista steget. Sålunda har SHB valt den sämsta tänkbara kombinationen: en applikation som inte är optimal för banktransaktioner, och krav att man måste installera deras program för att logga in.

Användargränssnittet bjuder på en massa information som jag inte har en aning om hur jag skall använda. När jag skall signera så får jag en dialog med en mängt teknisk information. Kanske SHB-personaler vet hur man skall tolka den? Jag blir bara arg för att datorn ställer en fråga som jag inte har en chans att besvara.

Vi är två personer som använder samma dator för att göra bank-affärer, och det krävs att man loggar in med en angiven användare (den som senast var inloggad) för att sedan kunna vilja användare och logga in på.riktigt. Dvs: "Ange lösen för Kalle"; mata in Kalles lösen; "Vill du logga in som Kalle eller Ada"; välj Ada; "Ange lösen för Ada"; mata in Adas lösen. Jag måste alltså veta lösen för alla användare av datorn.

Jag skulle skaffa ett BankID för att kunna skicka in deklarationer direkt till skattemyndigheten. Det tog mig en timma att få ett BankID (via Parallels) och en till att fylla i och skicka in deklarationen via internet (ett par 100 byte data). Tid att fylla i blanketten manuellt och skicka den via posten: kanske 5 minuter om jag går snabbt.

Har SHB och skatteverket någonsin studerat hur lång tid det tar för en vanlig människa att klara dessa saker? Jag tror att det skulle vara en ögonöppnare för dem båda. I USA måste en blankett innehålla uppgifter om hur lång tid det normalt skall ta att fylla i den (uppmätt, inte teoretisk). Den som skapar blanketten måste konfronteras med sina användare och se hur de klarar av uppgiften. Om SHB (och skattemyndigheten) hade ens ett minimalt intressa att spara min tid, och inte bara sin egen, så skulle systemet kunna vara mycket bättre.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-02-01 04:35

Hej.
Har läst och tagit del av era synpunkter. Måste tillägga att HB funkar även med Mozilla 1.4.1. och Handelsbankens säkerhetsprogram.
Familjen har det installerat på en stationär och 2 bärbara Macar och använder cert
och Personal 3.5.2.
Problemet var att hitta ett Mozilla 1.4.1. på nätet.
För ettochetthalvt år sedan var det inget problem, när jag skulle installera det på min
stationära iMac G5. Då fanns det att hitta. Sedan dess har vi köpt 2 bärbara och Handelsbanken envisas fortfarande med samma gamla lösningar på webbläsare som
funkar till säkerhetsprogrammet, så man slipper skrapa engångskoder hela tiden.
Nu för en månad sedan när jag inte kunde hitta Moz 1.4.1. så tog jag helt enkelt och kopierade programmet från programmappen på iMacen och klistrade in i de 2 bärbaras programmappar. Webbläsaren funkade och det var bara att tanka hem och installera HBs säkerhetsprogram och peka på certet.
Men det är ju konstigt att man måste hålla på så här för att få igång banktjänsten som man vill ha den. Varför kan vi inte få använda de senaste versionerna av våra webbläsare, som väl utvecklas just med tanke på säkerhet i huvudsak.
Handelsbanken borde slå vakt om sina kunder som väljer Mac, en med all säkerhet växande skara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-10 02:04

- Hur tycker du Handelsbanken Internet fungerar på OS X idag?

Värdelöst, jag har aldrig fått det att fungera. Netscape 7.1 crashar när man väljer att inte registrera sig. Har försökt registrera ett konto hos netscape för att få det att starta för att efter flera sidor av ifyllda uppgifter få reda på att min epost adress har använts för många gånger, varpå programet avslutas.

Efter flera timmar med olika support samtal och tre nya webbläsare instalerade på datorn inklusive SHB´s säkerhets program, toklåser sig dator så hårt att jag måste stänga av strömmen. När jag starta datorn igen låser den sig direkt och man kan inte röra musen, bara att dra ut sladden igen m.a.o. vid nästa uppstart visar sig inte ens skrivbordet, skärmen är svart!! Man skulle kunna tro att man körde windoz

Jag ger upp och går och lägger mig. Nästa dag startar datorn som den skall.

Mycket mystiskt..

Jag har ALDRIG varit med om något liknande på min dator.

- Använder du e-legitimation eller inte?

Inte

- Vad skulle du vilja förändra?

För det första att det skall fungera enkelt och smärtfritt. Crashar och liknande ger ju inte intryck av säkerhet och stabilitet vilket man ju litar på att en bank skall ha.

Om handelsbankens support

I veckan gick jag ner till mitt lokala Handelsbanks kontor. Började tröttna på att skrapa kort ( jisses, en kod för allt.... Vill du titta här? skrapa kod... vill du verkligen titta här? skrapa kod... Är du säker? Skrapa kod... Suck, helt plötsligt inser man att man har 2 koder kvar och det är långhelg o du bara måste köpa en sak på nätet... arghhhh )

Som sagt, ville ha ett bank id för min mac ( hade pc innan, ja jag skäms )

Fick papper och koder... men det sög, funkade typ inte alls. Satt i samtal med banken support och killen var vänlig o hjälpsam. Efter att vi brottats med problemet en stund säger killen, vänta ska hämta en mac.... låååååång väntan ( han gick väl ner i källaren där det sitter en varning för leoparden för att hämta en G3 )

Men trots våra gemensamma försök att få det att funka så sket det sig.. Ner till banken för nya koder.

Nytt samtal til supporten.... " - eh, har du verkligen firefox? " jepp sa jag....
- Men har du den senaste versionen?

- Självklart sa jag, klart man ser till att ha den senaste versionen...

- Eh, det kan du inte ha. Hos oss funkar bara version 1.29738 2 3763 1722283 238235 shit4brains 2 b..... Men du kan ladda ner den här...

Laddar ner den äldre versionen... och wow, funkar ändå inte.

Ger upp för stunden och äter lite lugnande piller.....

Efter ett tag ringer jag dom igen, nu är det en tjej som svarar. Som den fördomsfulla jävel jag är får jag genast en känsla av att detta kommer aldrig gå.

Naturligtvis hade jag fel. Hon lotsade mig smidigt genom problemen och, hepp nu funkar det... Ibland, om jag startar om firefox, och har handen på en bild av Steve Jobs och är klädd i bubbelplast.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-02-13 12:13
Ursprungligen av zaphood1000:

I veckan gick jag ner till mitt lokala Handelsbanks kontor. Började tröttna på att skrapa kort ( jisses, en kod för allt.... Vill du titta här? skrapa kod... vill du verkligen titta här? skrapa kod... Är du säker? Skrapa kod... Suck, helt plötsligt inser man att man har 2 koder kvar och det är långhelg o du bara måste köpa en sak på nätet... arghhhh )

Som sagt, ville ha ett bank id för min mac ( hade pc innan, ja jag skäms )

Fick papper och koder... men det sög, funkade typ inte alls. Satt i samtal med banken support och killen var vänlig o hjälpsam. Efter att vi brottats med problemet en stund säger killen, vänta ska hämta en mac.... låååååång väntan ( han gick väl ner i källaren där det sitter en varning för leoparden för att hämta en G3 )

Men trots våra gemensamma försök att få det att funka så sket det sig.. Ner till banken för nya koder.

Nytt samtal til supporten.... " - eh, har du verkligen firefox? " jepp sa jag....
- Men har du den senaste versionen?

- Självklart sa jag, klart man ser till att ha den senaste versionen...

- Eh, det kan du inte ha. Hos oss funkar bara version 1.29738 2 3763 1722283 238235 shit4brains 2 b..... Men du kan ladda ner den här...

Laddar ner den äldre versionen... och wow, funkar ändå inte.

Ger upp för stunden och äter lite lugnande piller.....

Efter ett tag ringer jag dom igen, nu är det en tjej som svarar. Som den fördomsfulla jävel jag är får jag genast en känsla av att detta kommer aldrig gå.

Naturligtvis hade jag fel. Hon lotsade mig smidigt genom problemen och, hepp nu funkar det... Ibland, om jag startar om firefox, och har handen på en bild av Steve Jobs och är klädd i bubbelplast.

Skrattade tyvärr igenkännande när jag läste detta....
Kör inte själv Handelsbanken, men min sambo är kund där och vi har ju Mac så man har ju gått igenom ungefär detsamma.
Kör nu Netscape 7.1 på OS X 10.3 och sambon tycker det är OK att köra annan browser
till bankärenden, även om det inte är klockrent. (Hon kör ju Firefox till allt annat, och Netscape 7.1 är ju något eftersatt).

Ska väl köpa ny Mac snart med OS 10.4 eller 10.5 så då kan vi kanske köra Firefox med ny NexusPersonal, om inte Handelsbanken bytt till bättre system då...

Tycker dock det är positivt initiativ av Handelsbanken att initiera denna tråd/diskussion just här.

Nu till min fråga (kanske besvarad tidigare?), när sker återmatning till Handelsbanken?
Alltså, de har fått en hel del feedback, kan de inte säga "OK, nu tar vi detta och analyserar läget" eller ska vi fortsätta att skriva ner våra besvikelser i denna tråd?
Känns som bollen nu är hos banken....

Bevaka tråden