Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera typografikommandon i QXP

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-04-03 13:15

Jag sitter i en illa genomtänkt produktion och måste lägga in egna tangentkommandon i typografimallarna. Kan man inportera hela mallar från sidor med tangentkommandon på? Jag lyckas importera själva mallarna med de förändringar jag gjort men tangentkommandona följer inte med. Varför? Bootar i OS9.2 med svensk QXP 5 Passport.

edit: ändrade rubben från -mallar till -kommandon
edit 2: verkar inte fungera

Senast redigerat 2003-04-03 16:22

Använd Arkiv->Lägg till.

Malldefinitioner och tangentgenvägar följer med om du väljer Använd ny(tt) vid konflikter.

• Medlem
  • 2003-04-04 22:29

jag testade det men det gick inte. Definitionerna (ändrad kägel och liknande?) följde med men inte tangentgenvägarna. Men den här QXP:n var helskum, och dansk. Massor av tangentkommandon fungerade inte alls, kunde inte punkta med tre fingrar, kom inte in i måttpaletten med tangentkommando, mm, mm... Men till nästa gång hoppas jag de har fixat nödvändiga extensions till 5:an som låg på samma burk.

• Medlem
  • 2003-04-04 22:32

jag ser nu att jag skrev qxp 5 i mitt första inlägg. Det ska vara dansk 4.11.
...men nu blir jag osäker... Det kanske inte gick i 5:an heller. Jag är gudskelov inte där längre, så jag kan inte kolla.

1
Bevaka tråden