Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få favvo-mp3:orna på vinyl?!

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-06 15:31
Ursprungligen av thomasjaldemark:

http://www.dubstudio.co.uk

lite billigare! ska nog dra till med o beställa en ensidig tiotummare till mig själv i födelsedagspresent!

ufff dubstudio = tungt ställe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-06 15:41

vinyl har mer själ… går inte att komma ifrån det. är själv helt cpdigital mestadels numera, köper inte ens cd längre... dock vinyl när jag kommer åt, alltid lika fin känsla att droppa nålen och höra bruset… mmm… säkert en generationsfråga, kidsen har inte ens en aning om vad vinyl är

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-06 15:43

och hanteringen… varför vill man styra digitala ljudfiler med tidskodade vinylskivor? därför att det går och att det känns bra helt enkelt, man lurar sig själv att det faktiskt är riktig vinyl… nästan. sen är det bara att lägga ett separat spår med loopade vinylbrusslingor så är man hemma ovanpå det… en "analog" lösning i en allt för digital värld.

3200 euro för ett starter kit. Uff.

Finns/fanns en rejvbutik vid maria-torget i sthlm som gjorde dubplates för något år sedan vill jag minnas.

back to plastic på krukmakargatan tror jag?
Jag bodde på den gatan för några år sedan. När jag flyttade kom en DJbutik och ett veganbageri dit. Elakt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-20 16:21

lyfter dne här gamla tråden.

vill göra en egen vinylskiva. men typ max 5 ex. för att det är kul. så inte för 8000 kr typ..

nån som vt var jag kan vända mig? har sökt och sökt, hittar inget bra om inte har 300 som miniorder...

Bevaka tråden