Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LinuxPPC 2000 på en G4 med AGP och DVI skärm?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det nån som har en aning hur jag skall få LinuxPPC skivan att boota på min G4 350 AGP?

Jag testade exakt samma distribution på min iMac DV SE för några månader sen och då satte installern igång utan fuss.

Jag börjar misstänka att det är mitt ATI Rage Pro 128 med DVI och VGA portar som spökar. Vad jag får ut av dokumentationen så kopplas VGA porten bort när man har en DVI enhet ansluten? Jag har ingen vga skärm att testa med, annars borde det vara den snabbaste metoden att utesluta grafikkortet som felande länk.

Enligt hjälpfilen i LinuxPPC så skall man ändra "video" raden till <aty128fb> om man har ATI Rage Pro.. men jag funderar på om installern inte känner igen kortet när man har DVI anslutet???

Vore tacksam för hjälp.

Kolla FAQ:en på Linux PPC´s hemsida eller något i den stilen, det borde stå nämnt ifall tex DVI inte funkar ihop med deras system.

Jag hittar inget om detta. Grafikkortet finns ju med i deras "OK" lista? Det står inget särskilt om DVI.

Skall se vad som händer om jag stoppar i Yellow Dog.

  • Oregistrerad
  • 2002-03-03 15:16

då har jag en fråga till någon dukting linuxprogrammerare:-

varför är fönsterna i Explorer (macosx)helsega att dra i samtidigt som fönsterna Opera fungerar lika smidigt som i 9:an? kanske har allt med begåvad programmering att göra
i allafall?

LinuxPPC cdn är rätt så gammal och ouppdaterad vad jag fattar.. YDL, SuSee är bättre enligt dom flesta... Pröva även med Mandrake..

Jag har precis lånat en 19" CRT skärm med vanlig VGA kontakt och installerade YDL utan strul. Jag vet inte om min DVI/VGA teori stämmer :-).

När jag väl kommit igång märker jag ganska snart två saker:

Inget ljud (system bell fungerar, men ingen "riktig" ljuduppspelning).
Inget modem (linux hittar och identifierar modemet, men ringer inte upp).

Idéer? Jag använder KDE.

[ 14 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: C. Andersson ]

1
Bevaka tråden