Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

divX

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-16 01:03

Jag undrar om det finns någon bra divx player till Mac, jag har testat codec:en på divx.com men då får jag inget ljud! Jag har en G3 blå/vit med Amerikanskt system OS 9.1...

Jag skulle vara väldigt tacksam om jag kunde få hjälp!

[ 16 Juli 2002, 01:24: Meddelandet ändrat av: Max Wik ]

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-16 01:09

Tjena!

Den överlägset bästa för OS X är: VideoLAN client (vlc)  -  0.4.2, med support för DivX, VCD, DVD & MPEG-1, 2, 4. Glöm codecs eller konverterare. Bara öppna filmen direkt från programmet och kör! OBS! Sett bildskärmen på 1000 färger.

VideoLan Client hittar du här

// R O B E R T

[ 16 Juli 2002, 01:09: Meddelandet ändrat av: Robert F ]

  • Medlem
  • 2002-07-16 01:13

Du berättade aldrig om du körde OS 9 eller OSX men kör du nian så får du ladda ner den här http://3ivx.com/.. Ljudet fixar du med Divx doctor, tar bara några sekunder..

Videolan funkar bara i osx och tusentals färger behöver du bara ställa den i om du kör QT6..

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2002-07-16 22:18
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Max Wik:
Jag undrar om det finns någon bra divx player till Mac, jag har testat codec:en på divx.com men då får jag inget ljud! Jag har en G3 blå/vit med Amerikanskt system OS 9.1...

Jag skulle vara väldigt tacksam om jag kunde få hjälp!

Själv kör jag OS 9.2.2 på svenskt system på en gammal beige G3:a. Har inga problem. Men kör med 3ivx codec och gör om alla divx-kodade avi-filer i DivX Doctor. Har större problem med att en del MPEG-filmer inte vill spelas i min mac. Vet inte hur man ska göra med dessa...

1
Bevaka tråden