Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ARP submoduler

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-12 16:16
Ursprungligen av zthee:

Jag ska ha 2 och Volle ska ha 2

Hörde från Volle att han skulle sluta med syntar och ägna sig åt neuerotisk konst så jag kan ta hans PCBer...;)

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-05-12 19:08

Halloj,

Inte hänt så mycket faktiskt, jag har ingen erfarenhet av att göra kort från scratch. Önskvärt vore ett program som konverterar från uppritat schema till färdigt kort, och visst det finns sådana men de är minst lika tröga att använda som CAD/CAM dvs rita ett sträck tar 2 timmar att lista ut hur man ska göra.

Men jag har inte glömt bort det. har ju en 2600 som behöver ny VCA modul, så det blir nog av så småning om när trycket med repparation inte är så högt som nu ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-12 19:31
Ursprungligen av SynthX:

Önskvärt vore ett program som konverterar från uppritat schema till färdigt kort, och visst det finns sådana men de är minst lika tröga att använda som CAD/CAM dvs rita ett sträck tar 2 timmar att lista ut hur man ska göra.

Eagle fixar det!

Rita schema, sen går du till PCB-läge och då kan du placera ut komponenter hur du vill. Sen så ritar den banorna.. Jag har bara lekt lite i det, men det verkar inte vara så svårt..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-12 22:11

Jag hade lätt köpt två 4027:or i .COM format med skjysta rattar, jacks och screenprint. Har ett 4072 filter som låter mumma... inte alls dom mina moogar.

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2008-05-17 22:50

Synth x:
Har du pillat upp orginalmodulerna, eller har du den öppna varianten som utgångspunkt?
Har någon här schema/layout på ett 4012? Mitt är nämligen väldigt bra ihopgjutet..

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-05-18 00:59
Ursprungligen av SINUS:

Synth x:
Har du pillat upp orginalmodulerna, eller har du den öppna varianten som utgångspunkt?
Har någon här schema/layout på ett 4012? Mitt är nämligen väldigt bra ihopgjutet..

Jag hittade schemorna online via till.com

Nu kanske jag kan installera Eagle nu när jag bytt bort min laptop med microsoft "Hasta la vista" som inte tillåter något "främmande" program att installeras på datorn ..... jävla puckon de där på microsoft ....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-18 01:42

jäklar...

Tempco och matchade par.. Jobbigt.
Och ihoplimmade ska de vara också. Hehu!

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2008-05-20 21:47

Jag hittade en gammal transistormatchare högt upp på en hylla. Kanske dags att damma av den hehe.
Eagle duger finfint, och är väl gratis också (?)

Ni har händelsevis inte hittat schema på övriga ARP submoduler?

Bevaka tråden