Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hotar Microsoft Appel ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Följande snappad jag upp hos MacNN och blev tvärförbannad:

Microsoft expands on OS X marketing criticism

Microsoft´s Kevine Browne continued the company´s criticism of Apple´s Mac OS X marketing efforts in a letter to MacUser UK: "We´ve announced that we are already working on the next major releases of our Mac products, but have concerns about the long-term because Apple has not focused on moving the Mac installed base to Mac OS X. Since OS X was introduced, Apple has spent 20x more on advertising iPods than on advertising OS X," Browne continues "We are concerned that Apple is simply assuming their existing customers will move to OS X."

Vad är det MS försöker säga - att Apple ska sköta marknadsföringen på det sätt som gynnar Microsoft annars så vad ??? Visst ligger det i MS intressen att många/alla går över till MacOSX, så långt håller deras argument, dom har trots allt satsat en och annan dollar i sitt utvecklingsarbete - men det känns snubblande nära att dom åter pratar maktspråk. Det kan iof vara ett rävspel som går ut på att plocka bort mediaintresset från nya macar och det förväntade lyftet med Jaguar... hur som hellst så gillar jag inte deras tonläge. Det kan ju vara så att dom (MS) känner oro inför att tappa mark ifall många vägrar gå med på deras nya licensavtal och vill se att fokuset flyttas bort från dom.

Mera om hoten här:
http://www.macuser.co.uk/macnn/php3/openframe.php3?page=%2Fnewnews%2Fnewsarticle_main.php3%3F1&id=2139
Olle

[ 16 Juli 2002, 21:18: Meddelandet ändrat av: Olle Jonsson ]

[QUOTE]Skapades ursprungligen av: Olle Jonsson:
Vad är det MS försöker säga - att Apple ska sköta marknadsföringen på det sätt som gynnar Microsoft annars så vad ???...Det kan iof vara ett rävspel...

Face it...det ÄR ett rävspel. Glöm aldrig det!

Microsoft har inget intresse utav att bete sig så här om de inte
känner sig hotade eller rädda på något vis. Om Apple är för
små och ointressanta för datoranvändare ute i världen skulle
inte Microsoft ägna Apple ett enda ord i pressen. Speciellt just nu.

Det vore naivt att tro att Microsoft skulle bråka och smått hota för ingenting.
Apple är inte stora men de utvecklas och har andel i marknaden.

Imorgon går MacWorld-expot igång, det väntas en del saker där som
påverkar utvecklingen, den senaste tiden har Apple fört en ganska tuff
kampanj för att "switcha" Pc-användare till Apple-plattformen etc. Det finns
flera saker som man kan peka på som definitivt "stör" ett Monopol företag som
Microsoft.

Utspelet av Microsoft är för burdust för att vifta bort som något annat än det jag skrivit om
ovan.

Gambit

[ 16 Juli 2002, 21:58: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-17 09:56

Tror nog att vi kommer att få se betydligt hårdare tongångar från båda företagen. Antar att MS verkligen ser ett hot i 10.2. Lägg sedan till switchkampanjen, Apple anställer Chimera grundaren och att Apple ryktas jobba på ett riktigt moget Officepaket.

Inte undra på att MS släpper nyheter precis vid Macworld...
Hmmm

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-17 11:49

MS borde sänka priset på Mac Office. De tar hutlöst betalt vilket hämmar försäljningen och uppmanar till piratkopiering.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
MS borde sänka priset på Mac Office. De tar hutlöst betalt vilket hämmar försäljningen och uppmanar till piratkopiering.

Det uppmanar också folk att inte använda Microsoft Office, som de allra flesta ändå inte behöver.

Jag själv använder AppleWorks de få gånger jag behöver skriva nåt brev. Annars finns det alternativ som OpenOffice ochj KOffice för de som vill ha fler funktioner. De är gratis.

Ciryon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-17 12:46
Citat:

quote: Det uppmanar också folk att inte använda Microsoft Office, som de allra flesta ändå inte behöver.

Jag själv använder AppleWorks de få gånger jag behöver skriva nåt brev. Annars finns det alternativ som OpenOffice ochj KOffice för de som vill ha fler funktioner. De är gratis.

Helt rätt. Men folk har fått för sig att man måste ha MS Office.

Vem är Appel? :rolleyes:

[ 17 Juli 2002, 14:18: Meddelandet ändrat av: Micke W ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-17 21:20

Jag har testat det tyska företaget Appels cumberlandsås. Inte så dum faktiskt.

Appel Feinkost

[ 17 Juli 2002, 21:23: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

1
Bevaka tråden