- draags
- Medlem ●
Det kan man undra när INGET händer på film fronten på itms.
Vart är alla filmer?
Har det varit fika paus nu i flera år eller är de ute i branchen för att få dem att vilja lägga upp filmer på itms.
Jag hittar massor med trevliga kortfilmer på den Amerikanska itms som jag gärna skulle köpa.
Är det Apple som är sega eller är det åter igen Branchen, i detta fall filmbranchen.
schhhhh! Väck dom inte. De sover ju så gott och har gjort så de senaste 5 åren. Med den svaga dollarn som mjuk huvudkudde kan dom låtsas att det är deras förtjänst att säljer så bra.
Tror att det är fikapaus som gäller tills AppleStore öppnar i Sverige. Eller så fortsätter den ett tag till... Det lär dock bli slut på saft och kanelbullar när dollarn går upp ordentligt, även om det verkar rätt osannolikt i dagsläget.
Apple är ett väldigt centralt styrt företag där centralt i det mesta är begränsat till en person. Apple Sverige har inte så mycket att säga till om i beslut utan verkar mer finnas till som länk till svenska Apple Center och andra återförsäljare. Därför tror jag inte att de skulle kunna påskynda något sådant även om de ville.
Undrar inte på om de är med och översätter de olika programen kring OSX samt OSX?
OK, förutom detta, vad sysslar Apple Sverige med?
När du ringer Apple Support från Sverige hamnar du på Irland.
Fel, sedan en tid tillbaka har apple sin support i stockholm. Det är först vid Level 2 och upp (dit "svensson" sällan kommer) man kopplas till irland.
Apples support i sverige har desstom vunnit ett pris ( som jag inte minns namnet på) för kortast väntetider och bra service osv.
Och Apple svrige varken översätter eller tar hand om itms grejer, det sköts centralt från usa.
Edit:
Fast jag tror nog ändå dom har fikapaus
Ja, vad sysslar de med egentligen? Går (och skall) tolkas på två sätt....
Oscar Bjers (Apple Sveriges VD) brukar ju klippa band och dricka champagne när något nytt Apple Center öppnar. Förutom det så vet jag inte. De gör då inte mycket väsen av sig iaf.
Apple Norden är väl en samlingsorganisation, men varje land måste ha ett eget AB det med. Annars skulle allt som kommer från Apple Norden räknas som saker sålda från utlandet...
Hur man rent bolagstekniskt delat upp sin organisation är ju inte relevant.
Apple Norden är väl en samlingsorganisation, men varje land måste ha ett eget AB det med. Annars skulle allt som kommer från Apple Norden räknas som saker sålda från utlandet...
Någon som vet om Apple Europe finns?
Apple Europe finns, det är en central organisation för Europa...
Jag, företrädande 99mac, var på besök hos Apple Europe för någon månad sedan här i London. De bjöd in Apple Affiliates.
Jo, känner till det.. Hörde du något om kommande reklamkampanjer eller så?
Inte så mycket, eller ja, det beror på hur man ser det. Reklamkampanjer i form utav banners på hemsidor snackades det säkert i 2 timmar om.
Däremot snackades det inte mycket om vanlig reklam förutom att de nämnde att Apple inte längre vill göra vanlig reklam, utan istället satsar på enorma grejer, som att köpa upp ALLA reklamplatser i hela Waterloo Station i London, eller liknande i Paris osv.
TPB har kanske gjort Sverige lite opoppis när det gäller förhandla rättigheter.
Apple är inte direkt fientliga mot piratkopiering, inte Steve Jobs allafall.
De började deras karriär genom att ha piratflaggor och symboler på cupertino och nu är det mest en filosofi man har. Allafall om man ska tro på Steves argumentationer mot musikbranchen.
Apple är inte direkt fientliga mot piratkopiering, inte Steve Jobs allafall.
De började deras karriär genom att ha piratflaggor och symboler på cupertino och nu är det mest en filosofi man har. Allafall om man ska tro på Steves argumentationer mot musikbranchen.
Oavsett om Apple tycker om eller inte tycker om piratkopiering är inte helt intressant vad gäller filmer på iTS, då det i slutändan handlar om ifall filmbolagen vill eller inte. Och filmbolagen gillar inte piratkopiering, känns det som. Men det kanske bara är en fördom?
När jag var grinig någon gång för ett tag sedan vågade jag gnälla lite över att Apple inte har lyckats med PR i Sverige. Men jag fick vet att det minsann fanns Apple User Groups som spred evangeliet gratis. Synd att länken till den lokala AUGn i Götet är död.
Här i Göteborg syns Macforum mer med sina två butiker mitt i stan och annonser på spårvagnarna. Kul att en ÅF överglänser själva Apple som har banners mest på sajter som bara redan mac-trogna besöker. Verkligen strålande.
... Apple som har banners mest på sajter som bara redan mac-trogna besöker. Verkligen strålande.
Särskrivna banners dessutom: "Högtalar utställning"