Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adobe CS 3 presenteras den 27 mars

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Macvärldens mest efterlängtade programpaket vågar jag kalla det, Adobe Creative Suite 3.0, kommer att presenteras den 27 mars vid ett specialevent i New York har Adobe meddelat.

För många professionella Macanvändare har det varit en lång väntan på en Intelanpassad version av Adobes stora programpaket som bland annat innehåller Photoshop, Illustrator och InDesign. Detta är samtidigt den första stora uppdateringen sedan Adobe lade beslag på program som Flash, Dreamweaver och Fireworks genom uppköpet av Macromedia.

Specialeventet i New York kommer att livesändas på webben 21.30 svensk tid den 27 mars, om jag inte räknat helt fel.

Adobe kallar händelsen "the largest software release in Adobe's 25-year history".

Mer info:
AppleInsider: Adobe Creative Suite 3.0 launch confirmed for March 27
Macworld UK: Adobe Creative Suite 3 ships 27 March

Adobe har inte gått ut med så mycket information ännu, men de har startat en kampanj med temat "What is in the box?".

Video på YouTube: What is in the box?
Kampanjsajt: What is in the box?

Uppdatering: Jag bytte från "kommer" till "presenteras" i rubriken då det är mer korrekt. Adobe kommer inte att börja leverera CS3 detta datum, utan presentera det. Leverans är senare i vår.

Senast redigerat 2007-03-06 00:00
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-05 18:11

Äntligen!

Solid hann före mig, men det tål att upprepas - Äntligen!

Apple borde dra nytta av det och se till att ha nya Mac Pro redo tills dess. De lär sälja en och annan burk i så fall...

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-03-05 18:27
Ursprungligen av Adrian B:

Apple borde dra nytta av det och se till att ha nya Mac Pro redo tills dess. De lär sälja en och annan burk i så fall...

Absolut! Måste verkligen öka försäljningen!

Med CS3 i butik snart, känns det som att vi kommer i alla fall ett steg närmare Leopard!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-05 18:27

Det verkar även som om Adobe har lagt ner manken på optimeringen av den här suiten, med tanke på hur mycket snabbare Mac Pro är i Acrobat 8 och PS CS3 Beta än vad G5 Quad är i Acrobat 7 PS CS2. Ge oss Octacores!

Då är det bara att vänta in den svenska versionen. Det brukar väl ta ett par månader det också. Huuuu...

Får hoppas på en överraskning, att den är översatt och klar.

/ Jerker

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-05 19:03

Öh, jag fattar ingenting av den där kampanjen ...
Vilken jävla låda?
Vad är det för platser som den tydligen har varit på och som den kommer komma till?
Vad händer nu när jag skrivit i min adress? Får jag en bild på en låda skickad till mig?

Är jag dum?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-05 19:19

Det är bara England som kampanjen gäller. Och ja, du är dum för hade du läst sakerna på hela den roterbara kuben hade du nog förstått vad allting handlar om.

Sedan till standardfrågan. hur mycket kostar det då

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-05 20:13

Blir väl känt på releasedagen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-06 09:24
Ursprungligen av Dubbeldelta:

Sedan till standardfrågan. hur mycket kostar det då

Det ska bli intressant att se om Adobe utnyttjar sin nu ännu starkare ställning på marknaden och höjer priset ytterligare på sin Suite.

EDITOR'S NOTE: We are announcing Creative Suite 3 on March 27th. However, the software will not ship until later in Spring 2007

http://blogs.adobe.com/creativesolutionspr/2007/03/adobe_creative_suite_3_to_be_a_1.html

Ursprungligen av +Pine+:

EDITOR'S NOTE: We are announcing Creative Suite 3 on March 27th. However, the software will not ship until later in Spring 2007

Japp, det var det jag syftade på ovan angående min korrigering av tråden.

Yay! Vill ha. Nu!

Ursprungligen av ztaafen:

Yay! Vill ha. Nu!

du får väl ta och vänta som alla andra!? hjälper inte att gapa...

Ursprungligen av wwwandi:

du får väl ta och vänta som alla andra!? hjälper inte att gapa...

Är du säker? själv kan jag bara minnas att jag gapade och skrek efter saker när jag var barn. Och då hände det ibland att jag fick vad jag ville med den gång ....:)

Ursprungligen av macwitty:

Är du säker? själv kan jag bara minnas att jag gapade och skrek efter saker när jag var barn. Och då hände det ibland att jag fick vad jag ville med den gång ....:)

Jag har samma erfarenhet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-05 22:05

Fan vad skönt,, då vet man att våren blir bra..
Hoppas att Adobe avdelningar pratat med varandra denna gång, jag skulle tex gärna se photoshops lager funktion i indesign, och indesigns krasch backup i resten av adobes program,, finns massor av funktioner i Adobehuset som borde sitta i allt dom gör, men så är inte fallet, dom måste ha ett internt presige race elller nått..

Själv är jag rätt nyfiken på om de förvaltat Fireworks bra. Sedan tidigare är det ju känt att de dumpat ImageReady och satsat på Fireworks (precis som de dumpad GoLive och satsat på Dreamweaver). Nuförtiden när man kodar webblayout i CSS så känns Dreamweaver avlägset, men Fireworks har varit ett överlägset program för webbgrafik (i mina ögon alltså).

Som deltidsstuderande denna termin och med det rabattberättiga så ser jag fram emot boxen. Det är bara att hoppas att de fortsätter med två studentversioner en urbillig som bara är för privat bruk och en billig som även får användas för kommersiellt bruk.

Visst förstår jag att man satsar på Dreamweaver men jag kan inte säga att jag är helt förtjust i att behöva överge GoLive som sitter i fingrarna. Däremot lockar det att få ge mig i kast med Fireworks för jag har aldrig gillat ImageReady.

Jag uppdaterade rubriken för tråden om någon undrar, från "kommer" till "presenteras" i rubriken då det är mer korrekt. Adobe kommer inte att börja leverera CS3 detta datum, utan presentera det. Leverans är senare i vår.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-03-06 01:31

Om Dreamweaver hade varit med i den lådan så hade det sparat mig många gråa hår

*håller tummarna*

Och för oss som använder livsviktiga plugins lär få vänta tills CS4 kommer eller nåt... suck.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-03-08 10:43
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Och för oss som använder livsviktiga plugins lär få vänta tills CS4 kommer eller nåt... suck.

Vi får hoppas att tredjepartarna fattar att det blir sura miner om dom inte är förberedda......men i den förfrågning, AutoFX Software, gav till svar att dom inte kommer att börja konverteringen förrän CS3 finns skarp version på marknaden

Synd bara att de nya ikonerna ser ut att vara hämtade från periodiska systemet... Saknar blommorna o fjärilarna redan (nej jag är inte gay

Blir att dra fram storplånboken.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-19 23:10

Apple + Adobe presenterar CS3

"Adobe to team with Apple Retail for CS3 launch

Adobe announced late last week that it will team up with Apple to present Creative Suite 3.0 (CS3) at Apple stores in several major cities on March 28th, the day after it unveils the next-generation software suite at a gala event in New York City.

Demonstrations of CS3 performing on the latest Intel-based hardware from Apple will be held at the following Apple retail stores and times"

och i London den 28 och 29 mars 18.30-20.00

Jag sätter en slant att CS3 kommer att presenteras på en uppdaterad Mac Pro?

Låter najs! Vilken är din källa? Länk?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-20 22:10
Ursprungligen av tobiwan:

Låter najs! Vilken är din källa? Länk?

Appleinsider

http://www.appleinsider.com/article.php?id=2585

Bevaka tråden