Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lyckas inte med kantfri utskrift (Canon iP4200)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Canon iP4200 som ska klara kantfria utskrifter galant.

Har 4x6 tum ark och ställer utskriften enligt alla konstens regler (tydligen inte) men antingen blir bilden förflyttat snett uppåt/nedåt (beroende på hur man ser det), skalat, kapat i kanterna eller så får jag ändå några millimeters kant. Har provat en massa olika varianter av inställningar för att få perfekt kantfritt men det slutar alltid med tråkigheter och trots ett 20-tal försök har jag fortfarande inte fått en tilläckligt kantfri utskrift.

Någon som har fungerande kantfri utskrift och som kan visa vilka inställningar som är gjorda och var?

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-03-11 09:56

Jag har samma skrivare och inga problem. Vilket program skiver du ut ifrån? Jag chansar på iPhoto...

1) Gå in på Arkiv-Utskriftsformat och välj din skrivare i listan (det ska INTE stå "alla skrivare" där i)
2) välj 4x6 in (boarderless) och välj ok
3) Markera rätt bild och välj Arkiv-skriv ut
4) Se till att rätt skrivare är vald och välj 4x6 in (boarderless) även här.
5) I mitten av rutan ändrar du följande: storlek: 10x15, bocka i "zooma och beskär" samt "kantfri".
6) Skriv ut!

Får du det inte att fungera kan du klicka på avancerat-knappen, välja boarderless printing och ändra reglaget för extension till min. manuellt.

Lycka till!

iPhoto har jag faktiskt aldrig skrivit ut från.
Jag vill att det ska funka via Photoshop CS2 eftersom det är där jag rdigerar fotografierna och lägger på egen grafik innan utskrift. Men jag ska se över stegen du listar och försöka återskapa läget.

har samma problem...

Då behöver "vi" hjälp...

Under tiden så kan ni ju spara bilderna från Photoshop och sedan dra in dom i iPhoto för att skriva ut.

Nu äntligen

Först nu har jag tagit itu med detta och nu snackar vi äntligen borderless printing.
Haken var att jag inte kom åt spaken för min/max för borderless printing.
Av någon anledning var den tidigare dimmad, men nu blir det perfekta kort!
Tack

1
Bevaka tråden