Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.4.9 är här nu!

Tråden skapades och har fått 157 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av johnpaul:

Efter uppdatering på min pb12 buggar eyetv2 nästan varje gång jag ser på tv. Ibland försvinner ljudet, ibland får jag meddelandet "insufficient usb2.0 bandwidth" och inget funkar. Måste starta om datorn för att det ska fungera igen, räcker inte med att logga ut. Ibland hänger sig programmet, ibland hänger hela datorn. Jag har aldrig haft några problem med eyetv innan uppdatering, första gången det hände var direkt efter uppdateringen...

Jag har inte märkt någon skillnad med fläkten, men min pb12 har ju alltid varit skitvarm och maxat fläkten för ingenting.

Prova rensa och gör en underhåll med OnyX.
Den har hjälpt mig med skumma och underliga fel.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-26 18:39

Kul att det funkade för dig.

Yes!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-03-30 17:27

Har upptäckt en sak med ljudet. Att det är högre vid mindre "pluppar" har en del tagit upp här. Vilket kan innebär lite problem för dem som vill ha det riktigt tyst ibland. Vet dock inte om detta funkar hos andra men ni kan ju vara så snälla o testa...

Om man sänker ljudet så det blir noll. Alltså stäng inte av det helt på den knappen utan bara sänk det till noll. När ni har fått det till Noll så trycker ni på den "stäng av ljudet"knappen. Då visas ljudvolymen men ingen plupp kommer + att man börjar höra lite svagt ljud. Precis som om det skulle vara en halv plupp eller nått.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-04-12 10:53

En av mina stora önskningar har äntligen uppfyllts: PAN (Personal Area Networking) finns numera tillgängligt via bluetooth-menyn. Att nu enkelt kunna surfa via sin 3G-telefon utan att behöva hämta modem-script och köra telefonen via AT-kommandon och PPP känns som ett välkommet lyft. Det bara fungerar. Detta har Linux haft en längre tid (och då har ju jag sneglat avundsjukt).

Ursprungligen av frazze:

En av mina stora önskningar har äntligen uppfyllts: PAN (Personal Area Networking) finns numera tillgängligt via bluetooth-menyn. Att nu enkelt kunna surfa via sin 3G-telefon utan att behöva hämta modem-script och köra telefonen via AT-kommandon och PPP känns som ett välkommet lyft. Det bara fungerar. Detta har Linux haft en längre tid (och då har ju jag sneglat avundsjukt).

Kan du beskriva hur du har gjort eller finns det manual någonstans?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-04-12 21:41
Ursprungligen av morgan_a:

Kan du beskriva hur du har gjort eller finns det manual någonstans?

Ingenting. Näe, det var ju inte riktigt sant. Det är i stort sett bara två små saker som måste fixas:

  1. Be din operatör skicka inställningar för Internet (profil) alt. läs innantill hos din operatör och knappa in själv.

  2. Välj Join Network onmobili bluetooth-menyn.

Sen är det bara att köra på som vanligt.

Mitt batteri vill inte vara med efter att uppdaterat till 10.4.9 !
Ngn som sitter på en lösning ??
HAr letat över hela internet, men inte funnit ngt bra tips.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-22 16:28

Jag har uppdaterat till 10.4.9 men hittar ingenstans där man kan kontrollera volymen i de inbyggda högtalarna och volymen i ljudutgången individuellt. Bara en enkel handledning, någon?

Bevaka tråden