Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försvunnen extern HD

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Helt plötsligt försvann min externa iomega usb hårddisk från finder. Jag hittar den dock i systeminformation. Den är formaterad i hfs. Ngn som har en lösning?

Om du öppnar skivvertyg, kan du mounta den på skrivbordet (eller kontrollera f ö )?

MM jag kan mounta den men varje gång jag ska kontrollera den får jag ett felmeddelande som säger att den inte kan ta bort den från skrivbordet och därmed inte kontrollera den. Jag lyckades iaf formatera den men jag får fortfarande massa read errors av samma typ som jag fick innan den försvann helt, när jag t.ex. laddar ner torrents

När jag tillslut lyckades unmounta den fick jag följande svar när jag skulle kontrollera den, detta var alltså strax efter att jag redan omformaterat den en gång. "Kontrollera och reparera skivan ”BIGBADBUG”
Kontrollerar HFS Plus-enhet.
Ogiltig storlek för B-trädet
Enhetskontrollen misslyckades.

Fel: Den underliggande åtgärden avslutades med ett fel

En HFS-enhet kontrollerades
1 enhet kunde inte repareras p.g.a. ett fel"

ok. jag skulle rekommendera att köra lite tyngre diskprogram på den. Diskwarrior, Drive Genious… Har du viktiga prylar på disken så försök extrahera så mycket dokument som möjligt med DataRescue innan du reparerar.

1
Bevaka tråden