Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna fler filmer till en skiva?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nykvarn
  • 2007-03-28 22:45

Hur gör jag för att bränna ett gäng dvd-filmsnuttar som jag har till en skiva?

Det är fem filmer som jag har och alla är med Video-ts-kataloger och jag vill bränna alla till en dvdskiva. Jag har Toast titanium men vet inte hur jag ska få ihop alla till en skiva. Skulle vara schysst om man kunde få med någon schyst meny där man kan välja vilken film som ska spelas.

tack på förhand

  • Medlem
  • Nykvarn
  • 2007-03-29 19:36

Funkar det här inte elr? Jag har alltså 5 små klipp på olika dvd-skivor och de har formatet VIDEO_TS. Jag vill få alla dessa klipp till en och samma dvd.

Vad händer om du drar innehållet från de olika video-ts-mapparna till DVD-Video-fönstret i Toast? Och säger att Toast skall skapa menyer.

Får en DVD innehålla flera VIDEO_TS mappar?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-03-30 08:55

Toast borde klara av att lägga ihop filmerna på samma skiva, men det kan nog bli lite rörigt för den. Tror inte den läsen en hel VIDEO_TS mapp utan man får droppa dom olika .vob filerna. så det kan nog bli lite oordning. Eller inte..

  • Medlem
  • Nykvarn
  • 2007-03-30 10:56

Det verkar iaf inte gå att dra flera ts-mappar. När jag gör det så försvinner bara mappen jag hade där innan den byter alltså bara ut mappen som var där innan

Du kan inte ha en och dra ner innehållet i de andra mapparna i den du redan har?

Precis. Innehållet i ts-mapparna, inte själva mappen. Kanske att du får namna om filerna något (unika nummerprefix?) så att inte alla filer heter samma sak.

  • Medlem
  • 2007-03-30 14:00

DVD2OneX, använd join-funktionen. Mkt enkelt.
Klicka i Advanced navigation, så blir varje VIDEO_TS-mapp ett eget kapitel på den nya sammanslagna DVD:n.

Har köpt DVD2onex2 men hittar inte Advanced navigation i programmet.

Var finns Advanced navigation?

Rolloq

1
Bevaka tråden