Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-28 21:27
Ursprungligen av Baron:

Den tråden går det inte att komma åt. Jag får ett meddelande om otillräcklig behörighet.

Det är för att den ligger i Loungen. Där den typen av off-topic material hör hemma.

Ursprungligen av Johan S:

Det är för att den ligger i Loungen. Där den typen av off-topic material hör hemma.

så... varför kan vi inte komma åt lounge?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-28 23:43

Lounge-forumet är reserverat för betalande medlemmar.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-29 00:07

Måste man vara Pro eller räcker det med Plus för att komma dit?

Det ska tilläggas att ett av skälen till att offtopic-snack bara är tillåtet där är för att hålla nere storleken på ett sådant forum, inte bara för att vi är giriga och vill tjäna massa pengar. Vi hade förut ett forum för några år sedan som hette Livsstil och det växte över alla breddar och tog upp en alldeles för stor del av 99mac (där 99 syftar på 99 procent macdiskussioner och bara 1 procent övriga). Livsstil avknoppades senare till offtopic.se som dock inte finns kvar i samma form längre (men det är en annan historia).

Just nu är det rätt dött i Loungen, så lite mera liv där skulle vara helt ok, men det är en svår balansgång. Vi behöver väl helt enkelt fler betalande medlemmar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-29 01:01
Ursprungligen av Adrian B:

Just nu är det rätt dött i Loungen

Och jag som trodde den var borta i och med sammanslagningen!

Inser nu att det beror på "Problemet med felaktigt antal inlägg", dvs att jag förlorade min pro-status vid sammanslagningen då profilen för mitt oanvända 99ipod eller 99musik konto blev kopplat till mitt användarnamn.

Adrian eller annan admin, kan ni fixa tillbaks pro/plus-status i väntan på fixen av felaktiga profiler? Vill bli insläppt i loungen! Inte för att jag skriver mycket, men det är trevligt att mingla!

Mitt mac.se konto är i n g v a r kringla mac.se.

Postar inlägg istället för PM, för jag kan tänka att det är fler än jag som missat detta?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-03-29 15:03
Ursprungligen av Adrian B:

Det ska tilläggas att ett av skälen till att offtopic-snack bara är tillåtet där är för att hålla nere storleken på ett sådant forum, inte bara för att vi är giriga och vill tjäna massa pengar. Vi hade förut ett forum för några år sedan som hette Livsstil och det växte över alla breddar och tog upp en alldeles för stor del av 99mac (där 99 syftar på 99 procent macdiskussioner och bara 1 procent övriga). Livsstil avknoppades senare till offtopic.se som dock inte finns kvar i samma form längre (men det är en annan historia).

Just nu är det rätt dött i Loungen, så lite mera liv där skulle vara helt ok, men det är en svår balansgång. Vi behöver väl helt enkelt fler betalande medlemmar

Jag betalade för ett år PLUS-abonemang i augsti 2006, nu kommer jag inte in i Loungen, och jag betalade för ett år fram. Har kvittot från paypal på detta, och undrar hur vi löser detta?

Ursprungligen av doGG:

Jag betalade för ett år PLUS-abonemang i augsti 2006, nu kommer jag inte in i Loungen, och jag betalade för ett år fram. Har kvittot från paypal på detta, och undrar hur vi löser detta?

Det blev ett problem i sb med 99.se övergången, med pro/plus-abonemmangen. Alla följde inte med med sin rätta "status".

Jag har också samma problem, är pro-medlem men saknar åtkomst till Loungen. Har påpekat detta men ej fått respons... ännu.

Dessutom verkar inte mina 500? inlägg som Pro-medlem räknas... (spelar iof ingen roll!)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-29 11:40

Inte missat, bara saknat. Jag tror till och med att mitt Plus-konto har hunnit gå ut i väntan på att det ska lagas efter sammanslagningen, men jag vågar inte betala på nytt eftersom det har sagts att Plus/Pro-konceptet är under bearbetning. Jag väntar således tålmodigt på en nyhet om att det är klart.

Samma problem här!
Pro medlem i 3 år...

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-03-29 23:25

Då kan vi helt enkelt bara konstatera att det är ett problem. Hoppas ansvariga tar tag i detta snarast möjligt och reder upp detta!

Liknande här, betalade för två år men kickades ut vid sammanslagningen. Glad ändå men lär inte skicka några mer pengar hit.

Jo 99mac har ju inte fungerat som det ska sen sammanslagningen. Rätt många har tappat sina ursprungliga profiler, däribland jag.

Jag har återkopplat till denna tråd som tog upp detta problem:
http://www.99.se/99nyheter/209518-99-uppdaterad-till-version-1-02-a.html

Jag har bumpat alla som skrivit i denna tråd. Verkligen ledsen för strulet!

Vi kommer jobba nästa helg med uppgraderingar och buggfixar från Fredag 13.00. Jag hoppas att vi får ordning på det här med Plus/Pro då.

När det är fixat så kommer jag hitta en bra väg att "be om ursäkt".

Jag skulle också gärna se Loungen igen... Jag trodde nästan att det var borttaget

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-04-24 22:08

Även jag har faktiskt tappat Pro, men jag kommer ju åt Loungen ändå

Jag drog iväg ett hastigt mail till Martin dagen det hände, han fattade inget, jag fattade inget. Tror det var någon automatisk tjosanhoppsan som slutet fungera mot mac.se-registreringen.

Ursprungligen av Sidde:

Jag drog iväg ett hastigt mail till Martin dagen det hände, han fattade inget, jag fattade inget. Tror det var någon automatisk tjosanhoppsan som slutet fungera mot mac.se-registreringen.

Det är någon inbyggd grej i forumet (har inget med mac.se eller betalningar att göra överhuvudtaget) som skickade mail och fixade automatiskt. Vi är lika förvånade som alla andra

  • Medlem
  • 2007-05-15 19:50

Jag har blivit av med min Plus-status:'(

Och min fina avatar är borta....

Ursprungligen av MP:

Jag har blivit av med min Plus-status:'(

Och min fina avatar är borta....

Jag tror du råkat ut för två saker:

- Avataren försvann eventuellt när ditt konto blev "fixat" nyligen så att du fick tillbaka gamla PM och annat som strulat sedan sammanslagningen till 99.se. Ladda bara upp en ny och kör hårt!

- Vi gick igenom alla Pluskonton i slutet på förra veckan och bumpade alla konton som var betalda. Jag kan naturligtvis har missat någon - skicka ett PM till mig i så fall så fixar jag omedelbums!

1
Bevaka tråden