Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken Mac ska man köpa?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Vilken Mac ska man köpa om man vill ha en relativt snabb dator som duger till att surfa på, skriva med, göra hemsidor och pula lite i Photoshop? Mac OS X är inte ett krav, är mer van vid 9:an... Jag tänkte på en iMac av äldre modell med bra minne, men eftersom jag inte är så mac-erfaren tar jag gärna emot alla tips!
Hur mkt dator får man för mellan 5-10000 kr?

+ Tips på nån schysst, billig skrivare?

Mvh Olle

Man kan få en beg. iMac för 3-5000kr, man kan få en beg. B&W G3 för 2-4000kr (dock utan skärm). Man kan också få en beg. G4 under 10000 (också utan skärm). Kolla runt lite här och på t.ex mactorget

Vad det gäller skrivare så kan jag bara rekomendera multfunktons-skrivare (skrivare, scaner, kopiator).

Jag skulle köpa en Power Book Pismo 500MHz (ligger på ca 6-8000). Mycket dator för pengarna och så kan du ta jobbet med dig överalt

beg. eMac. snygg, g4 17". kostar precis över 10000 ny, så du borde kunna köpa en skrivare åxå om du köper en beg.

Problemet man brottas med inombords är ju att man kan få en ny hypersnabb PC för samma pengar som en begagnad halvdassig Mac.
Ta nu det här på rätt sätt. Vad jag menar är inte att man skall köpa en PC istället. Jag vill ha en Mac också. Men jag förstår inte varför beg priserna skall vara så löjligt höga.
Även nypriserna är ju ett hinder. Iaf med den prissättning som råder i sverige. I dagsläget kan man ju ta en semestertripp till USA med hotell och allting, köpa en Powerbook, och komma hem igen och komma billigare undan än att köpa en här.

andrahandsvärdet är högt på grund av att maskinerna på ett tacknämligt sätt klarar av det som förväntas av dem. och kanske för att nypriset är så högt.

man kan tycka vad man vill om det, men så är det. det är på det viset en bättre investering att köpa en mac än en pc...

Vet ej hur korrekt det är att rekommendera en annons, men på Mac World annonseras en eMac 700 ut idag. Om du väljer en sådan så får du en G4. Denna hade dessutom 640 Mb ram. En mycket duglig dator till det du beskrivit. Priset på denna är 6500. Ett enligt mitt tycke mycket vettigt pris för en fin dator.

T-son

såg en g3 400mhz, 512ram 16mb grafik 40gb HD för 4500:-

1
Bevaka tråden