Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur komprimera ett word dokument?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-16 14:44

Jag har ett dokument på 20mb som jag ska skicka med 'Mail'. Nu får jag upp att max-storlek är 10mb. HJÄLP!!

Testa att högerklicka på dokumentet och välja "Skapa Arkiv av...". Då skapas en .zip-fil. Men jag vet inte hur pass mycket det komprimerar, så det kanske inte räcker.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-16 14:47

När det är öppet eller stängt?

Stängt.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-16 14:50

Jag upptäckte det
Tack för hjälpen. Nu skrider jag till handling.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-16 15:00

Det är din SMTP server som bestämmer max-storleken. Du kan prova med en annan SMTP-server, om det inte skulla räcka.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-16 15:01

Dokumentet blev helt otroligt litet. Hoppas det nu bara kan öppnas på en PeCe?

Inga problem, det är ju bara en vanlig .zip så den kan man öppna var som helst.

Så gottt som alla windowsanvändare installerar förr eller senare WinZip e.d. på sina maskiner, så en zip-fil brukar gå bra. Men det följer inte med systemet, så om mottagaren till äventyrs inte installerat något sådant kan du hänvisa till www.winzip.com där man kan ladda ner gratis testverstion. Även Stuffit (www.stuffit.com) klarar av zip, är gratis och finns för både pc och mac.

Windows XP och Vista har stöd i Utforskaren för .zip (kallas komprimerade mappar där) så har han som mottar filen inte en stenåldersdator behöver du inte bekymra dig.

Men att få en Word-fil 20MB måste vara en bedrift i sig. Måste vara mycket bilder eller nåt sånt?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-16 19:07

Det stämmer fint. Magister uppsats.

Citat:

Magister uppsats.

Hej magister Uppsats. Visste inte att någon hette så...

Inte magisterexamen i svenska språket, eller hur?

(Ursäkta, men kunde inte låta bli. Dags för en kopp kaffe.)

1
Bevaka tråden