Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Transmission i version 0.7

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-18 21:50

Just What You Need -- None Of What You Don't
Transmission has been built from the ground up to be a lightweight, yet powerful BitTorrent client. Its simple, intuitive interface is designed to integrate tightly with whatever computing environment you choose to use. Transmission strikes a balance between providing useful functionality without feature bloat. Furthermore, it is free for anyone to use or modify.
Features
It Just Works
Transmission runs natively on over five operating systems. Seamless configuration of your network, intelligent banning of peers who send corrupted data, and built in Peer Exchange are some of the features which enable Transmission to download your files as quickly as possible. All this is done in the background, without the user having to worry about complicated settings.
Open Source
Transmission is fully open source, using the liberal MIT License. If you are interested in helping out the Transmission project in any way, we encourage you to head over to our development page. The current developers welcome anybody who is interested in implementing new features, documentation or translations. ›› Learn More
Speed Limit
Powerful Torrent Management
These days, bandwidth is a precious commodity. Transmission allows you to ration this commodity efficiently. You might want to queue your torrents for maximum performance. Or throttle their speed during peak periods. Transmission easily lets you do both, and thus only works its hardest when you want it to. Support for Growl notifications and dock badging keep you updated with what's going on so you can get back to doing more important things.
OS X:
Download and seeding queues that can be user-ordered
Speed Limit: Second set of bandwidth limits that can be toggled or
scheduled
Individual torrent bandwidth limits
Separate complete and incomplete download folders
Filter and search bar
Expanded Inspector with many additional views and stats
Fragment status view in Inspector shows downloaded or availability
Watch folder to auto add torrent files
Auto resizing of the main window
Minimal view to take up less space
Seeding bar shows progress in finishing seeding
Sounds when downloading and seeding complete
Warnings for directory unavailable and not enough space
Message log window
New toolbar icons
Built-in help files
French, Spanish, German, and Greek translations

Senast redigerat 2007-04-25 13:53

En länk brukar inte vara helt fel.

Transmission

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-18 22:24

Jag kom på att jag glömde något med kunde inte komma ihåg vad det var..

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-19 08:18

Du kanske ska gå med i Länkarna:D ?

Yes!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-04-19 08:40

Suverän release, tror detta kommer göra transmission till den överlägset bästa torrent-klienten för mac!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-19 22:01
Ursprungligen av fresla:

Suverän release, tror detta kommer göra transmission till den överlägset bästa torrent-klienten för mac!

I know, it's awesome. Postade nyheten här 7 minuter efter att programmet släpptes för nedlandning. (tror jag)

Ursprungligen av boris91:

I know, it's awesome. Postade nyheten här 7 minuter efter att programmet släpptes för nedlandning. (tror jag)

Har du testkört den? Hur är den? Verkar den stabil?

Funkar mycket bra, lika stabil som förra versionen, nu bla oxå med ljud när nedladdningen är klar, så du kan använda v 0.7 utan problem.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-21 17:44
Ursprungligen av staed:

Har du testkört den? Hur är den? Verkar den stabil?

Jag kan tyvärr inte testköra programmet själv, men jag har sett hur det är/hört från kompisar att det ska vara stabilt och bra. Det är bara att installera!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-04-19 10:53

Och den fungerar mycket bra ihop med flertalet Linux-distar också.

Det har ju varit snack i deras forum om att dem skulle uppdatera sin webbsida också. Det har dem ju gjort nu, jag blev rätt besviken då jag har sett bättre förslag.

Trådarna BTW: http://transmission.m0k.org/forum/viewtopic.php?t=1300, http://transmission.m0k.org/forum/viewtopic.php?t=974.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-19 22:05
Ursprungligen av Einstein_crew:

Det har ju varit snack i deras forum om att dem skulle uppdatera sin webbsida också. Det har dem ju gjort nu, jag blev rätt besviken då jag har sett bättre förslag.

Trådarna BTW: http://transmission.m0k.org/forum/viewtopic.php?t=1300, http://transmission.m0k.org/forum/viewtopic.php?t=974.

Mårten Björk gör najsa grejer.

För mig fungerar det lika bra som äldre versioner. Det enda som fattas för mig nu är RSS-stöd, samt att den inte är bannad på massor med ställen. :/ (men det kan ju inte teamet göra något åt)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-21 19:13

Mycket sämre symbol dock ... Den förra var ju riktigt smart.
Alla symboler i programmet har blivit fulare ...
Men, jag ska inte klaga, programmet blev ju bättre. Oj, nu klagade jag iaf ...

Tycker precis tvärt om, att ikonen har blivit snyggare. Det är ju bara att använda den gamla ikonen om du föredrar den.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2007-04-21 20:38

Ett STORT fel med transmission är att det finns ingen disk-cache. Provade att ladda ner flera filer samtidigt med min 20Mbit uppkoppling. Trodde att hårddisken skulle haverera. Jobbade som en tok. Dessutom kan man inte välja vilka filer i torrent som man ska ladda ner. Det är allt eller inget som gäller. Nej detta program får tummen ner av mig. Att det sedan är bannat på en del sidor gör det ju inte bättre.

Jag kör vidare med Azureus.

den verkar vara bannad på vissa privata trackers också, vilket stör mig något enormt. då är det ju lixom ingen idé. jag undrar varför det är så?
jag fortsätter också med azureus, tills jag har velat färdigt om huruvida xtorrent är värd sina 20 dollar eller inte.
nån som har input på den punkten?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-22 01:28

Om man vill ha massor av inställningar ska man inte använda Transmission - då använder man ett program med fokus på många inställningar.
Transmissions syfte är att vara enkelt, snabbt och snyggt. Precis som sloganen i första inlägget säger.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-22 03:31

xtorrent använder libtransmission, och borde därför också vara bannad.

Största problemet är att Azureus är java-baserat och suger däremed by default.
Just DC och Torrent-klienter till mac verkar vara ett elände att få tag på dugliga.
Shakespeer suger varenda uns kraft i min iMac 20" med 1Gb minne och Azureus är java och därmed slött så in i bara helvete. Tar en kvart att starta upp damn it (kan man inte överdriva det man säger ska man inte säga något alls, hehe ).
Varför släpper de stora torrentmakarna som uTorrent osv mac-versioner, är kodskillnaden så gigantisk?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-22 13:22

Kodskällnaden är tillräckligt stor för att många inte ska orka släppa en macversion. Å andra sidan tycker jag att Transmission har börjar fungera riktigt bra.

Snygg felstavning, är du måhända från Västra Götaland? haha...

Jag håller med om vad de skrev ovan, man ska kunna välja vilka filer i torrenten som ska laddas ned, det är viktigt.
Samt att man ska kunna se vad som händer.
Azureus är bra, men det är skrivet i Java (haallå? Java!) så det är inte ens ett alternativ egentligen, nu tvingas jag använda det ändå, vilket suger.

Iofs så är det lite från person till person om Transmission suger eller inte, men för mig som inte pysslar med att knarka ratio och dylikt fungerar det hur bra som helst. Innan var den lite tveksam iom att den inte hade stöd för att automatiskt lägga till torrents och flytta sånt som är färdigtankat, men det är ju tillrättat. Så jag är klad hest.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-23 16:19

Transmission rockar … ingen mår bra av att knarka ratio och ärligt talat, vad använder ni fildelningsprogram till egentligen? vetenskapliga undersökningar?

nog sagt …

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-23 16:36

och azerus är verkligen aaaaapfult …

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-24 18:51

Azureus Vuze är helt okej dock.

Använder Transmission, riktigt nöjd! funkar bra på min utsökta burk (imac 400mhz) gillar dock inte java.. så segt

kom en ny version nu, 0.71 som har fixat en del buggar och sånt. Den är tex inte bannad från en del privata trackers från och med denna version då de fixat de buggar den var bannad för

Citat:

Transmission 0.71 Released!
We are pleased to release Transmission 0.71.

Note: Transmission 0.71 for Mac OS X requires 10.4 or later.

0.71 (2007/4/23)
Send port info when sending requests
Calculate ratio differently when seeding without ever downloading
Add additional error messages and debug info
Improved UPnP support

OS X:
Fix error when using default incomplete folder
Disable the stop ratio once it is reached (while seeding)
Small interface adjustments

1
Bevaka tråden