Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple och deras prissättningar vid nya produkter

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ödeshög
  • 2007-05-03 22:01

Hej!
Jag har sen 3 månader tillbaka blivit mer och mer intresserad av att införskaffa mig en mac.
Antingen Macbook eller en iMac.

Men med rykten fram och tillbaka så rådes man att vänta till efter Juni, vilket jag inte har nått imot.;)
Men det jag undrar är hur det funkar när en vara uppdateras eller kommer i totalt ny utgåva hos apple?

Vi säger jag vill köpa iMacen, mellanmodellen och med studentrabatt. Prislappen hamnar då runt 10500:- om jag köper den nu i maj månad. Men om vi säger iMacen uppdateras i juni, eller byts ut mot en ny men nytt utseende och allt.

Kan jag vänta mig då att priset går upp en 2-3tusen eller ligger den kvar på samma, på den nya då alltså.

Och finns dom tidigare då kvar för utförsäljning och kanske rentav för billigare pris?

Hoppas jag inte rörde ihop det för mycket och postade på fel ställe.:">
Tack på förhand

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-03 22:17

Återförsäljare som Macoteket brukar ibland rea ut gamla modeller till slightly nedsatta priser, ja. Jag tror knappast att priset går upp, men du ska tänka på att när nya modeller kommer tar det en stund för studentrabatten att komma igång. Du kan alltså inte handla genom CSN dagen efter, man kanske måste vänta ett par månader.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-03 22:52
Ursprungligen av boris91:

Jag tror knappast att priset går upp, men du ska tänka på att när nya modeller kommer tar det en stund för studentrabatten att komma igång. Du kan alltså inte handla genom CSN dagen efter, man kanske måste vänta ett par månader.

Knappast ett par månader. Möjligen en vecka.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-03 23:01

Ett par månader var det VDn för företaget sa var vanligt har jag för mig i alla fall.

  • Medlem
  • Ödeshög
  • 2007-05-04 13:50

Okej, men då har jag lite större koll iallfall.
Då kan jag forstätta spara pengar i samma takt så blir det perfekt te juni-juli sen.

Sen angående 10% genom CSN är ju frågan om det har någe betydelse, vet inte hur länge den sträcker sig. Tar ju studenten i Juni.

Men det är sådant som märks, tack för svaren

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-03 22:38

Oftast brukar det hålla sig på samma pris (Jobs presenterar allt nytt godis och säger att det är samma pris).

Jubel.

1
Bevaka tråden