Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth i 10.2.5

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-04-16 19:01

När datorn går i vila nu så slår bluetooth av sig själv och jag måste dra ur och sätta i adaptern igen. Lite irriterande, så var det inte i 10.2.4. Finns ju inte så mycket att ändra på i Bluetooth inställningarna heller.?

Är det bara hos mig?

Jag har inte sett detta och jag använder bt flitigt. en annan grej är väldigt lik denna grej du pratar om, min förb imic lägger av efter att datorn gått i sleep..
Måste precis som du dra ur och sätta i efter en sleep.

en annan grej om jag drar ut samtidigt som jag har itunes i gång då loggar den ut sig..:) så där barra

vad lustigt...

  • Oregistrerad
  • 2003-04-20 16:51

Hmm, så jag är ensam men ändå inte.?

Fungerar det för alla andra? Är det bara för mig som bt stänger av sig när datorn varit i vila?
Dessutom så måste jag ibland även starta om telefonen vilket naturligtvis gör det hela ännu mer irriterande.
Kan det ha något med vilken adapter man har att göra? Jag har en D-Link DWB-120M från Apple Store.

Senast redigerat 2003-04-20 17:01

Jag har samma adapter men inte ditt problem.
Har du senaste mjukvaran i telefonen?
Kan vara en grej att börja med?

Gällande sleep problemet, jag har kopplat nu ihop det med en längre tids sömn, inte korta perioder såsåom 20 minuter, då funkar audio direkt.

det är mycket med tekniken

  • Medlem
  • 2003-04-22 09:56

Hum, jag har inte samma problem med bluetoothen, men delar visst utloggingsproblem ifrån iTunes..
Dels om jag drar ut bluetoothen, men likadant om jag drar ut soundsticksen medans itunes är igång..
Får lära mig att inte bara muta datorn, utan bara stänga av programmet.
Iallafall enligt äpple support löser sig problemet i nästa stora uppdatering.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Danielson
Hmm, så jag är ensam men ändå inte.?

Fungerar det för alla andra? Är det bara för mig som bt stänger av sig när datorn varit i vila?
Dessutom så måste jag ibland även starta om telefonen vilket naturligtvis gör det hela ännu mer irriterande.
Kan det ha något med vilken adapter man har att göra? Jag har en D-Link DWB-120M från Apple Store.

Hejsan Martin,
jag har precis samma problem. Mycket irriterande. Jag använder en extern USB dongel från D-Link, DBT-120.

Problemet diskuteras på Apples forum:

http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.3bc17e42

Tyvärr inget svar från Apple, och på D-Links hemsida finns inget om det heller.

mvh /Micke

  • Oregistrerad
  • 2003-04-22 18:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av Charles Xavier
Hejsan Martin,
jag har precis samma problem. Mycket irriterande. Jag använder en extern USB dongel från D-Link, DBT-120.

Synd att det krånglar för andra, men skönt att veta.

1
Bevaka tråden