Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lightroom - två datorer ett bibliotek?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Orranäs
  • 2007-05-12 13:25

Jag använder Lightroom för att hantera mina digitala bilder. Ett problem som uppstått är att jag använder två datorer för att hantera bilderna. En MBP och en iMac. Det har blivit så att jag nu har bilder på båda datorerna, jag har försökt att lägga upp på min airportdisk, men vill nu ha lite bättre ordning.
År det någon som vet hur jag kan hantera mina bilder på ett effektivt sätt. Jag vill ha bilderna på airportdisken och komma åt dom från båda datorerna. När jag är ute på "fält" med min MBP vill jag kunna lägga in bilderna där och sedan när jag kommer hem flytta över orginalen till airportdisken.
Jag vill att biblioteken ska uppdateras när jag startar Lightroom.
Kanske funkar det bättre i Aperture, har det också, men gillar Lightroom bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-13 16:26

Under "General" i "Preferences" kan du välja hur Lightroom ska bete sig när du startar upp programmet; till exempel kan du ställa in Lightroom så att det frågar dig vilket bibliotek du vill ansluta till. Det löser inte hela problematiken, men det är kanske ett steg på vägen. Dock blir du nog tvungen att importera dina "fältbilder" till AirPort-disken nör du kommer hem för att uppdatera huvudbiblioteket…

1
Bevaka tråden