Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tis 15/5: Apple Store är nere för uppdatering

Tråden skapades och har fått 59 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Svenska AppleStore gick ner för uppdatering 12:58 idag tisdag och förväntningarna är höga. Detta blir vår officiella uppdateringstråd fram tills dess att vi vet vad som lanserats.

Ryktet säger att vi får se en ny generation MacBook klockan 14.00 idag och alldeles strax vet vi om det stämmer.

Häng med i dramatiken - nu kör vi!

/edit: Denna tråd blev officiell uppdateringstråd, lade till bilder. /Björnström

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-05-15 12:59

Nya Macbooks???

Borde nog bli det om man ska lyssna på alla rykten.

fan va najjjsss.

Spännande. Inte för att jag tror det kommer presenteras någon ultraportabel laptop – men om så blir fallet köper jag en direkt.

vill också ha en ultraportabel laptop

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-05-15 13:15

Ja det blir svårt att invänta en ny laptop inkluderande Leopard om det nu kommer något nytt och spännande.

Kan ju mycket väl lanseras en lightbook nu, med gratis uppdatering i oktober. Skulle väl vara första gången de gör något sånt, men there is a first time for everything.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-15 13:20

Hur lång tid brukar Apple Store generellt när nya produkter ska läggas upp? 20 min nu. När ska jag börja trycka på Reload?

Reload ska du trycka på hela tiden från det att storen har gått ner. Precis hela tiden.

Olika. Ibland tar det 1 timme ibland flera. Om det är en stor uppdatering så lär det ta en stund. Håll ut:)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-15 13:34

Läste nån stans att uppdateringarna skulle släppas 8.00 östlig tid (New York?), vilket är om en halvtimma.

Ultraportabel hade varit najs, men ligger inte Macbook 15" närmare till hands, det har väl spekulerats kring länge, eller är jag helt ute och cyklar?

Alla ryktessajter gör gällande att det kommer uppdaterade MacBooks idag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-15 13:44

Om det nu kommer en ultraportabel laptop från Apple så lär den presenteras först på WWDC eller liknande evenemang och inte på en sådan här "vanlig" tisdag!

  • Medlem
  • 2007-05-15 13:51
Ursprungligen av magnur:

Om det nu kommer en ultraportabel laptop från Apple så lär den presenteras först på WWDC eller liknande evenemang och inte på en sådan här "vanlig" tisdag!

Det ligger något i det du säger, en macbook "nano" är nog att förvänta sig för mycket.

Då håller vi tummarna helt enkelt. Om 15 minuter smäller det

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-05-15 13:48

Spännande!!
Brukar inte affären komma tillbaka till 15-tiden?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-05-15 13:50

Nya skärmar kanske? med inbyggd isight...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-05-15 13:50

Underbart.... lite spänning

Precis vad som behövdes en halvtråkig tisdagseftermiddag med rutingrejor på jobbet!

Nä, men ärligt talat grabbar.. det här är nästan lite mer spänning än jag klarar. Vet inte hur många gånger jag förväntansfullt har tryckt på uppdatera nu...

Vad det än blir suger det lite i kontokortet redan...

  • Medlem
  • 2007-05-15 13:56

Känns som att det är lite upplagt för besvikelse när förväntningarna skruvas upp allt för mycket.
Tur att man alltid kan välja gravöl eller fest

Ursprungligen av JvD:

Känns som att det är lite upplagt för besvikelse när förväntningarna skruvas upp allt för mycket.
Tur att man alltid kan välja gravöl eller fest

Gravöl får vi väl vänta med tills dess att Steve&Co kastar in handduken, säljer hela skiten till Gates och går i kloster för livslång kontemplation i tystnad. Men visst kan bli lite besviken ibland, och då lättar ju en aning litet starkt upp.

Undrar hur många gånger man kan trycka på "reload" på en halvtimme?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-05-15 13:57

Paniskt hammrande på F5 ;)..Ska va först på köpknappen...Ska va först på köpknappen...Ska va först på köpknappen...Ska va först på köpknappen......

Vad jag ska köpa vet jag dock inte

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-05-15 14:04

Det blir bara en mindre uppdatering av MacBook. Inte så mycket att hetsa upp sig för...

Ursprungligen av hugin:

Det blir bara en mindre uppdatering av MacBook. Inte så mycket att hetsa upp sig för...

Kan aldrig tänka mig att det blir en mindre uppdatering nu när Santa Rosa är släppt.

Nu får det snart ta och hända något så man kan få något vettigt gjort igen...

Bevaka tråden