Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sortering till länksida...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har c:a 500 länkar till andra webbsidor som jag skulle vilja göra en länksida med.

Det enklaste är ju at göra et gäng kategorier och sen lägga länkarna under den kategori där de passar bäst in. Men det blir lätt otydligt och rörigt.

Så jag skulle vilja kunna lägga flera kategorier till samma länk och även kanske lägga in en relevans eller liknande.
Så samma länk kan komma under olika kategorier, men i rangordning efter relevans.

Jag har HTML kunskap och hanterar Dreamweaver relativt bra.

Finns det något billigt eller helst gratis som kan ge denna funktion som dessutom är enkel att jobba med. Enkelt att lägga till och ta bort länkar, sorterar automatiskt osv osv.

Hoppas det framgår vad jag söker.

(hoppas jag skriver i rätt forumdel?)

Vad skulle det kosta om någon gör en sådan lösning jag skriver om ovan?

Har du funderat på att använda Del.icio.us eller något liknande verktyg? Då blir det gratis. Med Delicious så taggar du för kategorier och kan skriva relevans också (beror lite på hur du vill göra).

http://del.icio.us/

Spontant låter det som du behöver en databas av något slag.
Ett alternativ är Wordpress, i nya 2.3-versionen dök det upp "tagging" som fixar delar av det du vill. Ett annat är att skriva något via Ruby on Rails eller liknande webbframework, om du vill kunna styra funktionaliteten hårdare. Ytterligare ett sätt är att använda någon av alla de bokmärkssajter som finns (del.icio.us mfl) och låta dem stå för sortering av taggar osv.

Kostnad? Beror nog helt på omfattning, vilken funktionalitet du vill ha, vilken teknik som används, om det ska vara i kommersiellt syfte, osv.

EDIT: ah, hade missat att bjelkeman gjort ett inlägg innan mitt.

1
Bevaka tråden