Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Film över Mac OS X boot?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läget är så här:
Jag har fått i uppgift att göra en liten smårolig film om vårt företag till en kickoff vi snart ska ha. Även om jag normalt sett inte är någon större datorkrig-fantast kan jag inte låta bli att provocera våra datanördar (och resten) med lite mac VS pc i filmen.

Tanken är att det i filmen nån minut in ska bli en BSOD (Blue screen of deatch) och att det sen ska se ut som att reservsystemet bootar upp i Mac OS. Alltid stör/roar det någon.

Att hitta skärmdump på BSOD var inte svårt men att hitta Mac OS X boot sekvens var värre. Självklart kan jag sjävl spela in med digitalkameran men jag skulle föredra om det fanns klart då jag just nu varken besitter digital eller DV-kamera.

Nån som har någon bra länk/film.

Har ni tips på fler subtila komiska datorkrigsgrejer tar jag gärna emot såna. Runt 600 pers kommer se denna film kan jag tillägga...

Till att börja med skulle jag behöva veta vart boiiingen när man startar upp datorn finns. Det är min förhoppning att det är fil man kan importera till iMovie.

Du borde hyfsat enkelt kunna tillverka en film själv.

Öppna terminalen och skriv in
/usr/libexec/WaitingForLoginWindow

Så dyker Startar OS X-rutan upp. Den spelar du in med något inspelarprogram.

För att ta en bild av ditt inloggningsfönster att lägga till i filmen så kan du använda terminalen och skriva

sudo sleep 60; screencapture ~/Pictures/loginruta.png

Och sedan skriva in ditt lösen ord och logga ut. Efter 60 sekunder så ska systemet ta en skärmdump på loginrutan.

Boingen hittar du här
http://www.whitwell.ndo.co.uk/musicthing/sounds/macstartup.mp3

Helt underbart! Tack så mycket!

Hur får man väck /usr/libexec/WaitingForLoginWindow utan att logga av?

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-02 19:48
Ursprungligen av Andreas Th:

Hur får man väck /usr/libexec/WaitingForLoginWindow utan att logga av?

Jag provade också detta och misstänkte att frågan skulle komma upp. Du kan avsluta det med följande i Terminalen:

killall -9 WaitingForLoginWindow

1
Bevaka tråden