Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig airport i ny MBP

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-07-03 16:53

Har någon annan upplevt problem med airporten i sin MBP av den senaste revisionen? Under de första dagarna funkade min utan problem, men plötsligt fick jag inte längre kontakt med mitt trådlösa nätverk hemma, till skillnad från två andra PC och min flickväns PowerBook. Till slut fungerade det igen, efter en dag av trixande med inställningar i routern. Nu är jag i ett annat hus, med ett annat nätverk, och airporten tappar anslutningen, men återigen inte min flickväns PowerBook. Det verkar ju inte helt okej... Någon som känner igen sig eller har några tips?

Enda problemet jag haft är att jag ibland behöver ansluta flera gånger till min router, men efter 3 försök (som tar mindre än 30 sek sammanlagt) kommer jag alltid in... och detta är bara när jag precis väckt datorn, vet inte om det kanske ska vara så?
Ibland behöver jag inte ens ansluta manuellt, utan bara vänta några sekunder så har jag anslutning.

Jag har inte upplevt några större problem hittills jämfört med min iBook, men jag har inte gjort några krävande tester.

• Medlem
  • International user
  • 2007-07-04 09:59

Jepp har haft ofantliga problem, igår!!?. Slutar oftast med kernel panic. Airporten visar full signalstyrka men har endå tappat kontakten med routern. Försöker jag få igång det igen så får jag en kernel panic.

Jo, förresten, kör jag på med batteriladdaren igång så är det inget problem. Ska ner på stan och lämna in min .

1
Bevaka tråden