Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod som USB-minne dyker inte upp i Windows

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har försökt att använda min Ipod som ett usb minne och lägga över prylar på den som jag sedan vill ta till en Windowsdator men när jag pluggar in den där så dyker den inte upp på skrivbordet. Antar att det har något att göra med formateringen av ipoden?

Om jag köper ett vanligt usb minne kommer det vara samma sak då att den bara fungerar på antingen en mac eller en windowsdator?

I vilket format har du formaterat iPoden? Har du formaterat den i din Mac är den mest troligt formaterad i HFS+ och det kan inte Windows läsa, vill du att den ska vara läsbar i både OS X och Windows så formaterar du den i FAT32.

Detsamma gäller USB-minne, formatera det i FAT32 så fungerar det på båda plattformarna.

HUr gör jag för att formatera den i ett annat filformat då? I itunes så fins ju bara knappen återställ men man får inte välja något sådant

Tror att enklaste sättet att få den formaterad i FAT32 är nog att återställa den på en Windowsmaskin.

• Medlem
  • Härnösand
  • 2007-07-18 18:59

Ja, lättaste sättet är att koppla in den på en dator med Windos, högerklicka på Flyttbar disk och välj Formatera i Den här datorn, välja FAT32 under fliken Filsystem och sen trycka på Starta.

Det går alldeles utmärkt att även koppla in iPoden i en dator med Mac OS X, öppna verktygsprogrammet Disk Utility och därifrån formatera den. Välj MS-DOS File System så formateras den som FAT32.

Ursprungligen av jonmannen:

Jag har försökt att använda min Ipod som ett usb minne och lägga över prylar på den som jag sedan vill ta till en Windowsdator men när jag pluggar in den där så dyker den inte upp på skrivbordet. Antar att det har något att göra med formateringen av ipoden?

Om jag köper ett vanligt usb minne kommer det vara samma sak då att den bara fungerar på antingen en mac eller en windowsdator?

Bara jag som reagerar på det där?
Saker dyker aldrig upp på skrivbordet på windows... gå in på "Den här datorn" så bör du hitta iPoden... om du inte gör det så följ alla andras instuktioner =p
Bara att formatera till FAT32 isf..

1
Bevaka tråden