Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skulle du köpt en Apple dator?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2003-04-27 11:00

Bärbar: Självklart

Stationär: Ja till iMacen (den formen är värd mycket) och ett definitivt nej till resten av sortimentet (i dagsläget)

Sitter för närvarande med en ShuttleX vilket innebär XP som i.o.f är helt OK men ack så trist, vet ej hur länge till jag står ut med avsaknaden av Mac OS X:(

Efter som det fattas mellan 20-40 tusen i min plånbok just nu så tonar oundvikligen låten som innehåller nedanstående textsnutt upp i mitt lilla huvud:

"If I was a rich man, na na nananana..."

Men vadå, jag har ju i alla fall hälsan, slipper krig och andra katastrofer (än så länge) och det är trots allt det viktigaste! Så inte skall man klaga...

Take care folks!

Nope. Jag skulle köpa det som var billigast men ändå mest "expansivt" i sättet av att man kan uppgradera det.

Tyvärr.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-04-27 12:06

Bärbar Självfallet
Stationär aldrig i livet

Jag hade köpt en PC som jag byggt själv för att få högre kvalitet. Det beror alltså inte på priset (jag hade lagt lika mycket på PCn som på Macen) utan för att kunna plocka ihop bra komponenter och slippa sådana fadäser som MDD-oljudet m.m.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-27 14:10

Håller med Cihan. Shuttle X är en jäkla fin burk. Apple borde bugga något i det stilen fast ännu mindre, med ordentligt krut under huven! PPC 970 på 2,5 GHz och grymmegrafikkortet Bertil!

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2003-04-27 22:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Håller med Cihan. Shuttle X är en jäkla fin burk. Apple borde bugga något i det stilen fast ännu mindre, med ordentligt krut under huven! PPC 970 på 2,5 GHz och grymmegrafikkortet Bertil!

Vore väl bättre med en 4-vägs POWER-4 på 1.5Ghz

Bevaka tråden