Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone på Tradera

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Habo
  • 2007-07-23 20:05

Hej hej
Lycklig lade jag ett vinnande bud på tradera för 4400 kr på en ny oöppnad iphone.
Efter en vecka av mailande och samtal med försäljaren så skickar han slutligen ett mail där han säger att han inte väll sälja den med den dumma ursäkten: "den har tyvärr fått en vattenskada så ja kan inte sälja den"... den var som sagt oöppnad enligt beskrivning.

Tänkte bara dela med mig...

• Medlem
  • International user
  • 2007-07-23 21:55

4400 kr för en iPhone? Det är en extrem förlustaffär för den som säljer telefonen.

Anmäl personen för Tradera. Det är ju bindande både att bjuda och att lägga ut objektet. Du ska ha den.

• Medlem
  • Habo
  • 2007-07-26 15:45
Ursprungligen av ztaafen:

Anmäl personen för Tradera. Det är ju bindande både att bjuda och att lägga ut objektet. Du ska ha den.

Känns meningslöst... jag kommer inte få den av den personen.
Köper av någon annan istället.

Ursprungligen av soft:

Känns meningslöst.

Främsta anledningen att anmäla är att hålla Tradera fritt från pajasar, om du inte gör det kommer någon annan också bli "blåst".

• Medlem
  • Habo
  • 2007-07-28 16:09

Har raderat den lilla vidarediskussion jag själv påbörjade. Diskussionen var inte för "uthängande" av säljaren, men vi gör bäst i att vara försiktiga med att kommentera enskilda personer. Vi vet ju trots allt inte om säljaren verkligen är den han påstår sig vara.

Senast redigerat 2007-07-28 18:57

Det är ju uppenbart att han gjort exakt samma sak fast med olika varor om man läser omdömena.

Föresten han säger ju att han skickat den...
As if...

Låter lite som en erf jag har från Tradera. Köpa mobil. Ropar hem en och inget händer. Gamla vanliga snyftaren om brutet ben, kan inte gå till posten (har alltså inte en enda kompis, inga föräldrar och inga syskon...).

Börjar rota och kommer på att den här tjejen säljer en telefon hon inte har, hon lägger bud på andra telefoner och hoppas på mellanskillnaderna. Hon ropar hem en för 1500 och säljer den (3 dagar innan!) för 2000 ...Mitt i det hela så sprack det väl nånstans i kedjan.

Fick hota med polisanmälan för att få pengarna tillbaka.

Gammal klyscha; Om det låter för bra för att vara sant är det oftast så. Om en iPhone kostar 10 lök i staterna, vem säljer en här med cirkus 5 lök i förlust...

Sökning idag på "iPhone" på Tradera ger bara ett Indiskt (?!) bolag som säljer iPhone-Klocka... Himla snygg dessutom...

Tittar man lite noggrannare ser man att urtavlan är "ditlimmad" i Photoshop...
Undrar vad man får om man skickar pengarna (699 spänn!) till Tjittenbottibejj ?

Köpte en iPhone via Tradera, gick som smort 6800 kr!

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-07-31 15:17

Jag fundar på att köpa en på ebay. Då kan man få loss en för 499/599 USD = 3300-4000 kr. Eller är det för bra för att vara sant?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-31 19:21
Ursprungligen av koze:

Jag fundar på att köpa en på ebay. Då kan man få loss en för 499/599 USD = 3300-4000 kr. Eller är det för bra för att vara sant?

Det låter lite väl bra. Men då måste du väl ha ett abonemang i usa eller?

• Medlem
  • 2007-08-01 09:32
Ursprungligen av Luken:

Det låter lite väl bra. Men då måste du väl ha ett abonemang i usa eller?

Men då kör man väl med hacket och använder den som en iPod etc. När du köper den i USA så kostar den ju 499/599 USD även om du inte aktiverar den. Sen räknar folk abonnemangkostnaden som en del av priset och kommer därför upp i summor som 10000 kr.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-01 10:20
Ursprungligen av koze:

När du köper den i USA så kostar den ju 499/599 USD även om du inte aktiverar den. Sen räknar folk abonnemangkostnaden som en del av priset och kommer därför upp i summor som 10000 kr.

Men, asså ifall man inte aktiverar abonnemanget, så kostar den bara 499/599 USD. Man behöver altså inte betala någon månadskostnad eller någonting då? e de verkligen så bra?:D

• Medlem
  • 2007-08-01 11:00

Så har jag förstått iaf. Apple tjänar ju en stor del av pengarna under abonnemangets gång, typ som en avbetalning eller som vi gör här med "förhöjd månadsavgift". Det är alltså inte tänkt att man ska använda den som en iPod enbart, då det trots allt är ett hack. Någon får gärna rätta mig som vet bättre..

1
Bevaka tråden