Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MSN-virus på mac? ;)

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-07-25 01:16

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1126230,00.html

Eller var det så att "journalisten" lånade ut sin PowerBook till damen så hon kunde ha en dator och hålla i vid fototillfället?

Citat från artikeln:

Ursprungligen av Aftonbladet:

(Datorn på bilden är inte den som kraschade).

Med andra ord behöver vi inte oroa oss.

/M

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-07-25 02:18

Hahaha!!! Det _såg_ jag inte ens!

• Medlem
  • Luleå
  • 2007-07-25 06:07

Den där parentesen var då inte där när jag såg nyheten igårkväll, men jag reagerade likadant.
Någon här som skrivit och "tipsat" AB?

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-25 08:26

Det är smickrande och viss bekräftelse att Mac-datorer har mest tilltalande design. Även om det i bildtexten står att datorn på bilden ej var den som krascha, så är det viss negativ PR för Apple. Författaren borde ha skrivit i bildtexten: "Bilden är arrangerad och datorn som visas har inget att göra med artikelns innehåll".

Eller varför inte: "Den vackra Mac-laptopen har inget med artikeln att göra. Mac-datorer kan ej få virus".

Ja, "problemet" är väl att en stor del av de "kreativa" är Macfolk, så när någon köper en arkivbild för att illustrera en dator, blir det oftast en Mac somfotografen hade närmast när han tog bilder till nyckelordet "dator".

Bland det mest parodiska i den vägen tyckte jag annars var bilagan till TV-licensen för ett par veckor sen, där man skröt om möjligheterna att se arkiverade TV-program via dator. Givetvis Mac på bilderna! Den som försökt få webb-TV eller webbradio att fungera vettigt på sin Mac med den bedrövliga Real Player vet inte om han skall skratta eller gråta...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-25 13:29
Ursprungligen av bollman:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1126230,00.html

Eller var det så att "journalisten" lånade ut sin PowerBook till damen så hon kunde ha en dator och hålla i vid fototillfället?

"det var så äckligt" - hon har visst aldrig träffat Eliza

Eliza

Ursprungligen av lobStar:

"det var så äckligt" - hon har visst aldrig träffat Eliza

Jag SKREV in Basic-programmet Eliza på Comodore64:an. Programlistningen fanns i David H Ahl's bok 101 Basic Programs(?), säker på författaren men osäker på titeln.
Det var riktigt roligt att se hur programmet spreds. Såg det hemma hos folk flera år efteråt.
Programmeringen bakom var Ahl's, men jag gjorde en massa anpassningar till 64:an (40tkn bredd t ex).

Tycker det var svårt att se att det är en mac på bilden

• Medlem
  • Växjö
  • 2007-07-25 14:57

Tyckte det var lätt att se att det just var en MacBook Pro!
Men eftersom Mac har de snyggaste designande datorerna så är det förståligt att aftonbladet vill använda en bild på en MacBook Pro!

Tycker inte att det skadar Mac markandsföring att aftonbladet använder en MacBook Pro i det sammanhanget, för de som tror att PC är bättre än Mac de förtjänar ingen Mac de är för dumma för att använda en xD

// MacxD

Det är faktiskt en Powerbook G4.

Visserligen inte så stor skillnad utseendemässigt, men den finns. Bland annat inte någon kamera.

• Medlem
  • Växjö
  • 2007-07-25 15:18

Hahaha, du var bara tvungen att rätta till felet! xD

Vilken katastrofalt dålig artikel. Hennes ansiktsuttryck på bilden skulle passa bättre till en artikel om något tragiskt dödsfall - inte till en om att ett chattprogram (!!!) krånglar.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-25 17:50
Ursprungligen av Kristofer:

Vilken katastrofalt dålig artikel. Hennes ansiktsuttryck på bilden skulle passa bättre till en artikel om något tragiskt dödsfall - inte till en om att ett chattprogram (!!!) krånglar.

Måste hålla med - om datorn inte hade varit med i bilden hade man nog inte ens förstått vad som hade hänt. Men jag skulle då inte tänka på ett chattprogram i varje fall.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-25 18:48

Jag säger som polaren gjorde när han läste den "Det måste vara hennes gamla pojkvänn som har skickat länk med virus på bara för att jävlas".

1
Bevaka tråden