Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag är lite sugen på att tvinga någon att bära upp dessa till min lägenhet. Kanske får tvinga någon efter MacPub:en ikväll. (Om någon ramlar över detta om några år så kan jag inte bära dessa själv för tillfället för att jag hoppar på kryckor. Så om någon vill ha fribiljett till himlen så har ni här ett utmärkt tillfälle att hjälpa en stackars krympling.)
Jag minns att jag tyckte Color Classic var otroligt snygg på sin tid, när jag själv satt framför den vanliga Classicen. Och tänk att ha färg på skärmen, det var ju hur häftigt som helst! *nostalgisk*
Color Classic har en beundrarskara som närmast kan kallas sekt. googla lite och du skall finna hur folk har hottat upp dem till nästan vad som helst (i Japan i synnerhet verkar det som). www.lowendmac.com har annars mycket info om vad gamla macar kan användas till - och hur.
Jo, Color Classic finns det en uppsjö av modifikationer av. Den kraftigaste jag sett är nog den som bland annat monterade in en G3-processor på 500 MHz i sin Color Classic.