Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Mail (gmail/Google Apps) och spam-filter

Tråden skapades och har fått 230 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av keptang:

Korrekt, från 30 januari så får du köra med IMAP på nya enheter. Det går bort för mig.

ah, crap.

iofs aldrig riktigt satt mig in i vad IMAP innebär eller hur det fungerar, men förmodar att det inte alls är lika smidigt som exchange/push.

tyvärr går ju microsoft bort för mig av ren princip. någon som har något annat bra förslag?

Ursprungligen av keptang:

Största anledningen till att jag dumpade Google är för att ActiveSync (som ingår i Google Sync) är ett minne blott om drygt 2v.

Man behöver dock inte ändra några inställningar om man kör Google Sync idag, de fortsätter att fungera på redan inställda enheter även efter två veckor. Men nya enheter och nya användare kan inte använda det. (Skulle gissa att det även inkluderar om man raderar sin telefon och ställer in den som ny.)

  • Medlem
  • 2013-01-17 21:55

Även med Google apps?

Ursprungligen av Baron:

Även med Google apps?

Vad?

Det jag skrev? Kollade du länkarna?

Senast redigerat 2013-01-17 22:53

IMAP = ingen push.

Alternativ utan att betala en hyfsad summa pengar? Nä.

hm, kanske blir till att börja betala de där $5/mån för google apps då.

står iofs $5/user/month, kan det betyda $5 för varje mailkonto per månad eller är det för själva google apps-kontot? blir ju ganska dyrt om det är per mail-adress

Hade jag bara haft 1-2 konton så hade jag gladeligen betalat för tjänsten, från Google eller någon annan leverantör.

så det är alltså per mail-konto man betalar för?

dvs om man har 2 mailadresser kopplat till sitt google apps-konto så betalar man $10/mån?

Ursprungligen av mjewl:

så det är alltså per mail-konto man betalar för?

dvs om man har 2 mailadresser kopplat till sitt google apps-konto så betalar man $10/mån?

Korrekt.

Per användare.

Ursprungligen av keptang:

Korrekt.

Per användare.

Men vad tusan, jag vill ha flera mail kopplade till samma "konto"!! Det är ju bara jag som bråkar med min domän iaf.

Ursprungligen av citronsyra:

Men vad tusan, jag vill ha flera mail kopplade till samma "konto"!! Det är ju bara jag som bråkar med min domän iaf.

Du kan göra alias (eller Nicknames som Google kallar dessa) som alla går till din mailadress.

Ursprungligen av keptang:

Du kan göra alias (eller Nicknames som Google kallar dessa) som alla går till din mailadress.

kanske är lite OT, men fungerar det då alltså som att jag skapar alias "mjewl" så kan folk skicka till mjewl@mindomän.se men mailet kommer till mymail@mindomän.se, men jag kan då inte skicka några mail från mjewl@mindomän.se, alltså bara ta emot.

Ursprungligen av mjewl:

kanske är lite OT, men fungerar det då alltså som att jag skapar alias "mjewl" så kan folk skicka till mjewl@mindomän.se men mailet kommer till mymail@mindomän.se, men jag kan då inte skicka några mail från mjewl@mindomän.se, alltså bara ta emot.

Japp.

ok, ja då blev det helt plötsligt inte så billigt längre

Korrekt Adrian, det har jag skrivit tidigare tror jag.

Ursprungligen av keptang:

Korrekt Adrian, det har jag skrivit tidigare tror jag.

Jo, jag ville bara understryka det för andra som läser. Det är ingen brådska för oss som redan är med på tåget så att säga.

Förresten, hur mycket bättre är Active Sync ur en användarsynvinkel? Har CalDAV och CardDAV eller var det heter likvärdiga funktioner eller finns det några konkreta fördelar/nackdelar?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-01-27 11:34
Ursprungligen av Adrian B:

Jo, jag ville bara understryka det för andra som läser. Det är ingen brådska för oss som redan är med på tåget så att säga.

Förresten, hur mycket bättre är Active Sync ur en användarsynvinkel? Har CalDAV och CardDAV eller var det heter likvärdiga funktioner eller finns det några konkreta fördelar/nackdelar?

Det jag saknade mest var att kunna hantera inbjudningar i min iPhone.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-01-24 23:27

Jag har flyttat helt till MS nu, funkar klockrent (med ActiveSync)

Attack!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-11-02 14:04

Vet inte hur jag gjorde förut men adressboken synkade bra tidigare med gmail och iCloud. Nu i Mavericks funkar det inte längre. Jag när jag lägger till kontakter på telefonen eller på datorn så händer det inget när jag loggar in och kollar i kontakter på gmails webbplats. Är det jag som missat något eller skall det vara så här?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2014-01-21 20:48
Ursprungligen av onnyt:

Vet inte hur jag gjorde förut men adressboken synkade bra tidigare med gmail och iCloud. Nu i Mavericks funkar det inte längre. Jag när jag lägger till kontakter på telefonen eller på datorn så händer det inget när jag loggar in och kollar i kontakter på gmails webbplats. Är det jag som missat något eller skall det vara så här?

Jag kör med samma sync och har upptäckt att det bara funkar om jag matar in alla nyheter i Google Contacts. Sedan synkas allt smidigt med både iPhone, Androiden och Apple Contacts i datorn.

Bevaka tråden