Jo, så är vi några på mitt jobb som önskar en förbättring av vårt intranät.
men nu kommer det som jag såg som förbättringar:
tillgång till gemensamma (men också privata) kalendrar för att bla se beläggning.
resurs- och inventariestatus (RBS). tex bokning av konferensrum.
tidrapporterare (integrerad med nedan projekthanterare)
sedan kommer man också på
projekthanterare
kunskapsdatabas
Grundkitet ska också innehålla:
Mailklient
Bugtracker (integrerad med projekthanteraren)
Filhanterare
Synkronisering mot PDA, Outlook, Mobil
CRM + Todo + Notes
Hjälpsystem
Adressbok
Nyhetshanterare
Arbetsprocesshanterare
Bara för att nämna något. En annan tanke är att vi kan få ett enat företag kring detta med möjlighet att unyttja gemensamma resurser. Nu har jag inte använt allt, men ser detta som att leva som vi lär. Och inte att behöva investera tid på något som inte är vår kärnverksamhet.
Vad ska vi då använda? Man kan tänka sig E-GroupWare. Man kan kanske tänka sig något annat från Groupware-kategorin hos OpensourceCMS. Eller något helt annat. Det är därför som ni är här.
Andra trådar under /webb berör bara groupware-produkter ur ett projektledningsperspektiv, vilket är lite för snävt för vårt anbelangande.