Hej!
Coolt med experter!
Jag har många adresser, varje är som en personlighet kan man säga (olika jobb). Och inom varje adress har jag många många mappar för att hålla reda på allt.
Buggarna jag upplevt i Entourage är främst i adressboken. Fältet anteckningar byttes plötsligt ut en dag. Till en kontakt hade jag skrivit en anteckning ("har just blivit pappa... etc") detta stod sedan i 60% av mina kontakters anteckningsfält! Katastof... Eftersom som ni kan gissa var deras anteckningar spårlöst borta..,
Jag har byggt om och kontrollerat databaser och allt vad det heter men det hjälper inte. Det är asjobbigt att vara utan anteckningsfält. Asstörigt att se den där pappa-anteckningen upprepa sig i all evighet. Dessutom asstörande att man inte kan sortera folk efter det man vill, att man inte kan visa anteckningsfältet i listan över adresser, att man inte kan se vilken uppställning man vill se i bläddrarutan som visas när man ska lägga till adresser till ett mail etc etc..
Dessutom inga bra möjligheter att kopiera listor (självkomponerade med det innehåll man vill ha) till andra dokument eller utskrifter.
Det allra mest störande av allt och helt ohållbara är när man ska skicka mail till många. EN adress är fel men Entourage säger inte vilken, bara vägrar skicka. Tills man en i taget (!"!) gått igenom varenda jäkla adress och hittat vilken som är fel. Resultatet blir i princip att man bara kan skicka mail till 2-3 personer åt gången. Modernt...
Oh jag blir arg när jag skriver om entourage, vi är inte polare längre..