Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nedladdningsbar keynote?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

(Nej, jag menar inte programmet Keynote

)

Kan man ladda ner Steve´s keynote från MWSF? Eller allra helst, finns det nån mirror med keynoten nedladdningsbar?

Ciryon

Vill också ha tag på Keynoten i nerladdningsbar form. Prima material att bränna på DVD och visa mina potentiella Switchers...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Vill också ha tag på Keynoten i nerladdningsbar form. Prima material att bränna på DVD och visa mina potentiella Switchers...

Precis! Apple borde göra den tillgänglig så man kan använda den på sina missions-resor.

Ciryon

Hade jag kunnat så skulle jag "fångat" strömmen eftersom jag visste att jag skulle missa slutet (hann dock se Epic-booken)...

  • Medlem
  • 2003-01-09 07:34

[QUOTE]Skapades ursprungligen av: nixon:
Nä det går nog inte, här ligger iaf ref.mov
http://stream.qtv.apple.com/events/jan/macworld/live/mwsf_28_56_100_250_ref.mov
[/QUO TE]

[ 09 Januari 2003, 07:41: Meddelandet ändrat av: nixon ]

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-01-09 07:45

helt sjukt hur bra de gick att spola framåt i den streamen! som om den skulle ha legat på disken ju! WOW!

Dessvärre så är den inte den fulla "filmen" på en massa MB utan endast sparbar som 1k även fast man har QT Pro

Mmm, det är ju filmen som "pekas på" vi vill åt

Any encoding, rebroadcast or retransmission of this material for the internet is strictly prohibited without prior written approval from Apple Computer.
Please contact Apple Public Relations with any questions.

"- Dear Apple, send me tha philez so I can spread your message to the dirty masses."



[ 09 Januari 2003, 07:58: Meddelandet ändrat av: Andersson ]

Den stora filen ligger väl här

http://neo.qtv.apple.com/secure/jan/mwsf03/mwsf03_250.mov

(Men den är skyddad så du kan inte ladda hem den)

Kan man inte det med QT Pro eller något annat program ??? Jag vill ha den till varje pris - nästan! Borde gå om inte själva katalogen/mappen är skyddad, typ:

http://neo.qtv.apple.com/secure/jan/mwsf03/ - iof så visar webläsaren "Forbidden" men på något jäkla sätt borde man väll kunna komma åt den. Är den spelbar direkt från den länken ???

Till nöds filmar jag av den med hjälp av 2 stycken 60 min DVC-band. Apple har väl tidigare år lagt upp en snygt cleanad rulle, så om länken pekar på det som sändes under streamingen så är kvalliten lite sunkig.

Olle

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-09 15:48

Jag vill också ha keynoten så vi kan spela den på våra väckelsemöten i Globen. Vi kan sätta upp affischer över hela byn med texten: "Lid inte längre under Windows-oket! Kom och hör sanningens och frihetens budskap från hans helighet Steve Jobs! Halleuja!"

[ 09 Januari 2003, 15:48: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-01-09 15:50

Inte lyckas jag se någon film inte. Nixons länk fungerar men någon film visas aldrig. Jag får bara meddelandet "-3285: Inte ansluten" Thevils länk säger "ForbiddenYou don´t have permission to access /secure/jan/mwsf03/mwsf03_250.mov on this server."

Och jag som så gärna vill se...

Verkar vara nere idag. Håll koll på denna adress och testa lite senare.
http://www.apple.com/quicktime/qtv/mwsf03/

Hehe, har precis frälst killen som kör kvällsskift på jobbet med filmen från Keynoten.

Han vill ha PB 12"

Har inte testat med hela filen, men efter att ha uppgraderat QT så går det att markera och exportera från Keynoten.

Ser ut att ta rejält lång tid. Märkligt nog så skapar den 2 filer vid exporten varav den ena konstant ligger på 0k - dom heter:

mwsf_keynote_ref_250.mp4
mwsf_keynote_ref_250.mp5

Jag valde Film till MP4 vid export så det känns udda att något heter MP5

Olle: mp5-filen är en temporär fil...

Gick inte att spara till något mer vettigt än att få en QT-frysruta som var 2 timmar lång och säkerligen 23 GB stor dv-sekvens... om någon annan lyckas så please berätta...

1
Bevaka tråden