Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för prisskillnader mellan USA, UK och Sverige (moms, frakt etc)

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .

När det närmar sig tror jag vi kommer att få pålitliga rykten. Hittills har ju ryktena stämt om både England, Tyskland och Frankrike. Det är väl omöjligt att hålla det helt tyst när det närmar sig avtalsskrivning. Apple är bra på att lägga munkavle på sina egna, men när de blandar in andra brukar det snabbt läcka

Ursprungligen av Adrian B:

När det närmar sig tror jag vi kommer att få pålitliga rykten. Hittills har ju ryktena stämt om både England, Tyskland och Frankrike. Det är väl omöjligt att hålla det helt tyst när det närmar sig avtalsskrivning. Apple är bra på att lägga munkavle på sina egna, men när de blandar in andra brukar det snabbt läcka

Macworld skrev en artikel där dom påstod att Telenor och Apple har skrivit avtal för iPhone, enlligt en säker källa (om man kollar i kommentarerna).

Läste på ett annat forum, att Telenor ska presentera samarbetet denna veckan, och att telefonen ska börja säljas 9 november, men det tror jag inte riktigt på, verkar väldigt snabbt

Men glad skulle jag bli.

  • Medlem
  • 2007-10-01 10:09
Ursprungligen av Adrian B:

När det närmar sig tror jag vi kommer att få pålitliga rykten. Hittills har ju ryktena stämt om både England, Tyskland och Frankrike. Det är väl omöjligt att hålla det helt tyst när det närmar sig avtalsskrivning. Apple är bra på att lägga munkavle på sina egna, men när de blandar in andra brukar det snabbt läcka

Frankrike är INTE klart.

Än en gång: Om någon annan än Apple ger ut informationen så kan man inte lita på att det stämmer. Steve kan ändra sig när som helst och om motparten läcker info så kan han ångra sig i sista sekunden.

T ex: iPhone i Frankrike är INTE klart ännu, dvs ryktena om fransk operatör har varken bekräftats eller dementerats av Apple. Här gick en höjdare ut från France Telekom ut och sa att dealen var klar (för tidigt). Jag tror att detta var på G, Steve skulle åka till Paris och telefonen skulle visas på AppleExpo - men Apple ändrade sig i sista minuten. Skälet till detta kan man bara spekulera i men kanske Apple blev sura för att FT gick ut med info för tidigt, kanske FT gick ut med info och försökte sedan pressa Apple att gå med på sämre villkor, vad vet jag...Jag vet dock att det idag är svårt att pressa Apple till något överhuvudtaget med den ställning på marknaden (och den kassareserv) de har just nu.

Idag finns alltså ingen officiell info om iPhone i Frankrike...allting tyder nu på att de inte hinner få klart så att iPhone kan börja säljas i tid innan julruschen...

Ursprungligen av wolf:

Frankrike är INTE klart.

Näe, det är ju faktiskt sant. Orange gick ut med det på ett sätt som uppfattades som officiellt (från deras sida - inte Apples), så ett tag verkade det klart.

Är det någon som har koll på vad sales tax i Los Angeles ligger på?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-31 09:22
Ursprungligen av theplague:

Är det någon som har koll på vad sales tax i Los Angeles ligger på?

Skumt, skulle precis fråga samma sak. Känner någon som bor där som kan köpa en åt mig.

Men hur blir det med moms då? Om han skickar den med UPS eller något och skriver det som en gåva eller vad det nu var, slipper jag tull då?

Ursprungligen av Fjonk:

Men hur blir det med moms då? Om han skickar den med UPS eller något och skriver det som en gåva eller vad det nu var, slipper jag tull då?

Kolla in Tråden för USA-import av iPhones, din fråga har besvarats där, typ femtioelva gånger

Bevaka tråden